Iskaldt

Det er akkurat hva det er i dag,iskaldt.Det er opplett og det er bra,hadde det kommet nedbør er jeg redd det hadde kommet som snø hi hi,ja så kaldt synes jeg det er.

Vi kjørte iallefall til Bjørke og kjøpte oss rømmegrøt og kaffe på sommerkafeen i dag,det var siste helg dei holdt åpent i år og det såg ut til å være godt med folk,dei fikk iallefall for lite rømmegrøt.

Etter middagen,kjørte vi en tur opp til en nedlagt gard som nå driver antikk lødesalg.Det er mye en kan få kjøpt der det er så,men for noen stive priser da.

Der var en liten godt rusten blikkboks til te der,gammel sikkert men 150 kr?

Min kjære fant en gammel blikkboks i løda vår i går sikkert gammel den også,ikke te men ansjos

og ifølge det jeg såg i dag burde denne boksen være verdt minst 180-200 kr:) ja ja den skal få leve blandt mine gamle suvenirer:))

I morgen reiser jeg til Volda,det er tid for tannlege igjen da skal jeg ha på toppfyllinga på tanna som blir rotfylt,da tenkte jeg å titte innom en bruktbutikk samstundes.Jeg vil ha et par gode lysestaker i messing ala skomakerlamper,.På lødesalget skulle han ha 250 for 1 ,så får vi se hva bruktbutikken skal ha.

Jeg vil ha dem på hytta vår,føler att dei er litt tryggere en mye av det rare som er der no.

Vi kjørte en liten tur før vi reiste hjem igjen i kveld,vi kjørte da til Viddal og opp på setra der,hvet ikke helt hva jeg skal si til det stuntet…….hadde nok passet bedre med en traktor så bratt som der er,men mannen ville prøve han og opp kom vi oss

vel siste biten sette vi fra oss bilen og tok beina fatt.Det bygges et småkraftverk her og det var det vi ville se hvordan stoda var i byggeprosessen:)

no er ikke jeg like interesert i selve byggeprosessen jeg da,så her står fruen og fryser medan mannen studerer i alle vinkler og kroker:))skulle hatt termodress her oppe i kveld,brrrrrrrrrrrr det er definnitift høst.

Jeg blir no borte til onsdag,for jeg skal ut på åse sykehus på tirsdag for å ta mr av nakke,skuldre og rygg og den timen er ikke før 16.40 om kvelden,så jeg blir da verende på hybel sammens med mannen fra mandag til onsdag,da følger jeg skulebussen hjem igjen:)

 

4 kommentarer

Siste innlegg