Mye trim

Hei folkens,ja denne dagen her ble det mye trim på meg.

Skulle sykle en tur fram på dalen og kjøpe egg :))men hun som selger skulle til tannlegen så jeg måtte komme før hun reiste bortover.Jeg trodde faktisk att jeg hadde god tid,men da jeg såg på klokka ca halveis på turen og oppdaget att jeg  hadde brukt en halv time,ja da fikk fruen opp farten.Det er ikke lett å få opp farten når det er oppoverbakke og jeg hadde en sykkel å trille,så med blodsmak i munnen :)og svetten silande bak på ryggen var jeg framme etter ti minutter full spurt,og jeg rakk henne akkurat.

Hjemturen tok jeg det litt mer med ro,brukte 1 time og stoppet og knipset noen bilder også.

dette er et lite båtnaust ved et lite vatn

lang vei hjem igjen

her er mange fjordinger her i bygda

stilleståande vann hvor sivet flyter lett ,vakkert synes jeg:))

Vel hjemme lagde jeg fiskegrateng puttet den i ovnen kledde på meg og spaserte en tur:))ikke flere bakker,jeg gikk en rolig tur på flate veien.

Vi har et stort epletre som gir masse epler,dei  er små men gode.I går blåste det kraftig her og da datt selvsagt noen epler på marka,nå har jeg tatt inn noen av dem,rensket dem og kuttet dei i biter som fikk surre på stekepanna med litt meieriesmør,sukker og kanel:))dette vil jeg servere guttene mine til litt iskrem etter middagen i dag.

No trur eg det blir kvile resten av ettermiddagen,føler litt for det:))

Håper dere også har hatt en grei dag

14 kommentarer

Siste innlegg