Søndagstur

I dag har vi vært på en søndagstur,vi tok på fjellklede,pakket ned niste og bærplukker/spann og kjørte avgårde.

Turen gikk til Stryn eller det vil si Flo i Stryn:)

Da vi satte fra oss bilen trodde vi att veien vi valgte å spasere ville ende ved et vatn,det gjorde ikke det men vi fikk en flott tur selv om jeg ble gjennomsvett og pulsen gikk i galopp:))

På veien kom vi over denne artige hulen :)en drage i lenke

Flo er en idyllisk liten grend som ligger lunt til,så her produserer dei mengder med eple,pære og plomme for konsum

og jeg hadde litt lyst til å naske ett eple eller to:))men selvsagt gjorde jeg det ikke

Må være deilig å være frukt bonde:)

Jeg måtte trå til som led åpner:)

Vi er heldige og har et nydeligt vær når vi forlater bilen for å starte gåturen

Nydelige omgivelser,men utrolig bratt

da er det godt å finne en flott stol i veikanten:))

Her hadde vi planer om å ta kaffe,vi er på vei ned igjen men vi ser att det mørkner og bestemmer oss for å komme oss til bilen.Det var lurt for idet vi lukket bildøren øste regnet ned,så en kan godt si att vi var usedvanlig heldige i dag siden sola skinte den tid vi var ute og gikk.

Det var lite bær i bøtta,men nok blåbær og bjørnebær til 3 desertskåler etter middagen og da er jeg fornøgde:)og godt var det med pisket krem til.

Dere ser også riktig :)jeg fant sopp og måtte bruke jakka mi til å frakte dem i,:)

1 steinsopp og masse kantareller

På vei hjem stoppet vi ved en utsiktspost,fantastisk flott og stupbratt rett ned,godt der var solid gjerde.

Dette var min søndag,en deilig dag med masse opplevelser og god trim:)

12 kommentarer

Siste innlegg