Høst

God morgen.

Ja i dag er det kraftig vind ute her hos oss,det regner litt men temperaturen er ikke så aller verst.

Som dere nå hvet hadde vi utrolige mengder med plommer i år,jeg har plukket litt nesten daglig ,på den måten har det ikke vært så tung jobb:)jeg hadde planer om at min kjære skulle få plukke inn resten i helga når han kom hjem igjen:))og ja han bor fortsatt på hybel i ukene:(

Men så kom denne kraftige vinden da,jeg tok med spannet og gikk ut for å inspisere i dag :)resultatet ble dette

10 nye liter,men no er det tomt for dei blå:)men det er sikkert en slik bøtte til med dei røde i treet,dei får henge en dag eller to til:)

Det er høst og hjortejakta er i gang,no har det ikke blitt skutt noe særlig her på Leira ennå men det blir nok og da er det greit å ha spist opp andelen fra i fjor så dagens middag er hjortestek:)

Den har nå stekt seg ferdig medan jeg har sett på god morgen norge:))

Jeg plukket jo både piggsopp og traktkantareller sist søndag
så det blir nok en sopp saus til steken i dag:)

Tyttebær er også en selvskreven følge til vilt og glad i å plukke som jeg er så hadde jeg et lite lager i fryseboksen:))jeg tok opp 1 kg i går og kokte fersk tyttebærsylte

tror middagen i dag blir bra eg og for å sette prikken over ien vurderer jeg å lage trollkrem som en søt punktum til maten:)

Ønsker dere alle en deilig fredag:)

9 kommentarer

Siste innlegg