Fredag i Valldalen

Da var det fredag igjen,ikke den hardeste dagen men hard nok :))

Som seg hør og bør startet jeg med fingertrening og så var det gymtime :))vi fikk selv velge aktivitet og da ble det sirkeltrening :))

8 poster 1 min på hver post ,vi kjørte alt 3 ganger :))hva besår så en sirkeltrening i :))

1 push up

2 sitt up

3 knebøy

4 ligg på mage eller stå på alle fire og løft armer og bein vekselvis uten å svaie ryggen :))

5 løfte vekter armene intil kroppen og løft uten å løfte albuer

6 strikk i ribbeveggen,dra mot bringa som om du ror og strekk godt ut igjen

7 gå/jogg på stedet på ustabilt underlag

8 stå oppreist sett ene foten fram og den andre på skrå bakover,push deg opp igjen med overkroppen

Etter 3 slike økter lover jeg att dere er svett og litt dirren i beina :))

No var det et par timers pause,da gikk jeg på butikken ilag med ei i gruppa,så var det lunch for så å gå i bassenget :))styrketrening på overkropp i vann er godt og tungt:))bare prøv

Siste time var samtale om treningslære.

Jeg droppet middagen i dag og syklet istedenfor 6 km fram til ei foterapaut :))jeg hadde bestilt time og kunne komme kl 16.00.Sola skinte så det ble en nydelig sykkeltur

nydelig langs veien :))

ja så idyllisk kan mann bo :))for her holdt fotpleieren til.

No var det ikke bare pleie jeg ville på føttene mine men svar på et par problemer jeg har slitt med også,jeg behøvde vist ikke spørre for hun reagerte med en gang hun fikk se mine føtter.

Tverrplattfot på begge bein,en tå som jeg muligens ville få beskjed om operasjon på:(men ble det aktuelt måtte jeg takke nei for det ville da bli verre,det beste er å få tilpassa såle iallefall i første omgang.

Men det var flere ting som indikerte for att det kunne være mer,jeg ble bedt om å bli testet for leddgikt og psoriasisleddgikt også,så får eg bare krysse fingrane for att det kanskje er falsk alarm.

Jeg er iallefall kjempeglad for att jeg bestilte denne timen,så får eg ha samtale med fysioterapauten min på mandag om hvordag jeg skal gå videre med dette

Tilslutt må dere få se paprikaplantene mine :))jeg sådde i vår fra en snacks paprika fra butikken :))kastet 4 før jeg reiste inn hit og potet om 2 og jammen begynte dei plutselig å reagere og den første frukten har kommet :))min kjære sendte bilde

 

og begge plantene er fulle av blomster:))

 

nå er det helg og da skal vi kvile,men litt trening satser jeg på alikavel:))

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Nydelige bilder igjen! Det er flott om hausten ja:-) Styrketrening er bra! Håpe du får gode ideer om koss du kan trene styrke heime på stovegolvet og eller ute i naturen når du kjem heim. Føttene dine høyrdes ikkje gode ut so det håpe ej du fe skikk på. Gode føter e alfa og omega for so mongt. Fotpleie: nåke ta det beste ej veit:-)

    2. OKBente: det meste av styrketreningen jeg har for overkroppen min kan jeg gjennomføre på stua hjemme :))må bare innvestere i et par strikk.
      Ja jeg ble overasket over føttene mine ,att jeg hadde plattfor svevde ikke i tankane mine i det hele tatt,men no skal jeg få orden på dem :))

    3. Hmmm ska me sjå, ikke den øvelsen, ikke den, ikke den…nei det eneste jeg kunne ha vært med på var rusleturen ned til butikken, men snart min tur 🙂
      Flotte bilder, du er heldige med været 🙂 Så greit å komme til fotterapeut og kanskje få hjelp med vonde føtter. Jeg liker ikke tanken på at andre skal ta på føttene mine,er jo litt rar vet du :)) men noen ganger er det vel til det bedre 🙂

    4. Sirdalsrypa: ha ha det kunne du ikke sagt høgt her :)) på gruppa mi har vi en som har gått gjennom 4 prolapsopperasjoner og ei som har sett inn titan som du :)) dei gjør øvelsane for vi får flere alternativer alt etter kor tungt vi greier å gjøre dem.Vi får også beskjed om att det skal være små lette bevegelser og det er lov å ta pause eller gi seg,så etter hvert hadde du greidd mer enn du selv tror,særlig i bassenget,ps det er også svært viktig å varme godt opp først.
      Hadde jeg ikke gått til denne fot terapauten så hadde mine føtter blitt enda verre,no kan jeg få hjelp og bli god igjen så jeg er glad jeg gikk der

    5. God morgen. Først så vil eg sei att det er bra att du får sjekka deg skikkelig ut angåande revmatisme. Tverrplattfot har eg og. Har fått soler, men eg har ikkje klart å venne emg til dem. No har eg ikkje prøvd dem på lenge. Eg fikk så vondet under føttene når eg brukte dem. Dei er så store, så kan ikkje bruke dem i alle sko. Men det er kanskje litt med viljen å gjere også. Og så nektet nav og koste dem. Det likte eg dårlig. dei kostet 1700 kr. Håper du får god nytte av dem og god hjelp av dem. kanskje eg skulle prøvd min att også. Hm Ha ein fin lørdag. p.s. stilig den paprikaen. var det frø fra ein vanlig paprika du planta?

    6. gretashobby: paprikaen kommer fra en paprika vi hadde til frokost ja :))
      når det gjelder føttene så får eg se hva som skjer ,jeg fikk egentlig lovnad om att føttene kunne bli helt fine om jeg fikk tilpasset sole så jeg er villig til å prøve.Rart nav ikke dekket dem,men men må jeg legge ut summen selv så overlever jeg nok:))ha en fin dag du også

    7. Bassenget hadde jeg nok trivdes i kanjeg tenke meg. Gleder meg til å komme i gang med opptreningen. Er så redd for å gjøre noe galt så jeg gjør nesten ingenting annet enn å gå tur og sy litt for tida, men fikk jo beskjed om å ta det rolig i 3 mnd så..
      Artig med paprika forresten :))

    8. Sirdalsrypa: skjønner den att en ikke skal trene før tiden :))og her er vi aldrig alene,,vi har endten en fysioterapaut eller en idretspedagog i timen så vi får hjelp straks vi gjør noe feil :))og er det en øvelse vi ikke mestrer hopper vi over den og tar neste :))
      I går lærte vi att litt er bedre en ingenting hi hi,desuten er spasrturer,husarbeid,matlaging,håndarbeid også trening :))

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg