For et vær

Jammen er jeg glad vi reiser til varmere strøk neste søndag :)ble vekket av en grusome vind i dag,hvor snø og regn pisket mot glaset.

Hadde ikke planer å å handle mer mat før turen,men vi ville ha lørdagsgrøt så vi tenkte vi kunne ta en snartur til Honndal,det er ikke langt.

Vel da mannen var i ferd med å gjøre seg klar kom en nabo og tuta i bilhornet,dørene til den ene løda vår som ligger litt oppe i veien her hadde blitt flerret opp av vinden :(så det var bare å kle seg godt og finne frem utstyr til førstehjelp på døra.

Det tok sin tid men nå bør det stå selv om att det melder storm,så får mannen gjøre det enda bedre til sommeren.

Vi fikk av oss det våte tøyet og kjørte til butikken,og jeg som ikke skulle ha annet en melk greidde å fylle 2 fulle bærenett ha ha sånn er jeg :))

endatil kremfløte og karamellpudding,ops he he :))det går vel bra hi hi.

Nå har vi spist risengrynsgrøt og jeg har fått grovbrød i ovnen,det lukter godt og stua er varm,ute snør/sludder det og vinden uler,så noen trimtur blir det ikke på meg i dag.

Jeg skal strikke,det er 5.forsøk og nå ser det brukandes ut :))jeg kjøpte allino som er en blanding av lin og bomull men jeg har ikke oppskrift så jeg har hatt litt startproblemer.

Etter att jeg hadde strikket opp 2.5 nøste kunne jeg konstantere att dette ble minst 3 nr for stort for meg,så det var bare å rekke opp og ta bort 70 masker :))

Ønsker dere alle en fin ettermiddag,uler det i veggane er det bare å kose seg inne 🙂

14 kommentarer
    1. Kjempe fin blogg! Fine bilder 🙂
      Jeg har konkuranse på bloggen min nå, hadde vært koselig om du tok en titt innom, og kanskje la igjen en kommentar! 🙂 <3

    2. Hei! Ville bare ønske deg en god helg videre, og gjerne legg meg til som venn, så jeg kan følge bloggen din 🙂
      Har spørsmålsrunde, og lurte på om du kunne være så snill og stille noen spørsmål? jeg skal svare på video!

    3. Beklager, kunne ikke dy meg 😉 Men bloggen din ER fin. Jeg har nettopp strikket opp igjen alt jeg måtte rekke opp på Mariusgenseren min som ble aaalt for stor først. Skal trøye meg med strikkinga foran TV’n senere i kveld. Nå skal vi straks ut og lete etter Elg på Rema1000 og da regner jeg med at det kommer mere i handleposene enn det som står på handlelista. En liten Irish hadde passa bra i blesten 😉
      Håper det går bra med løedører og alt annet utenfor dørene der sør.
      -klem-

    4. Så da har uværet kommet til deg forstår jeg !! Fant raskt ut jeg også nå at klimaet forandrer seg myeaskere ved sjøen enn her inne i dalstroka, fra kraftig vind til strålende sol og så vind og regn neste dag igjen.
      Handle ja, hehe kjenner til den der, kunne godt ha hjulpet deg med den karamellpuddingen forresten :)))

    5. hestiaverden: he he ja nå gav du meg et lite støkk hi hi,har fått så mange tullekomentarer i dag :)Uff det er ikke det spor kjekt å rekke opp,iallefall ikke når det er snakk om nesten 3 nøster,men skal det bli et plagg vi vil trives i så er det verdt det 🙂
      Så det står elg på menyen ,har ikke smakt elg eg,har jo så masse hjort vi da,selges det elg på rema ? trudde kanskje en da måtte på coop eg da.
      ønsker deg en fin kveld:)og kos deg med strikketøyet

    6. Grete: det har vært et grusomt vær i dag :(så nå gleder jeg meg til tur 🙂
      karamellpudding ja,uff uff har spist altfor masse så nå kommer magen nesten opp til halsen,sånn går det når jeg ikke har vett til å begrense meg :))

    7. Uff, ja det blåser her også, men jeg tenker mest på familien som er på Filefjell. De skal hjem imorgen, men det skal visst roe seg da. Nyt stormen, den er vakker og god helg

    8. Dette er slik dag det er best å være inne ja. Bra dere fikk reparert døra på løa slik at den ikke står åpen.
      Vi snakka nettopp om det her, håper det går bra med husa.
      Det er lett å finne ting på butikken, mange ting :)))).

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg