Baseng

God morgen.

Vi er priviligerte vi som bor her inne i bygda,for mange år siden kom her en kraftstasjon tussa kraft ,men for å kunne bygge dette måtte grunneigerane gi dem løyve til å bruke fosse som gikk gjennom private teiger,vi er en av grunneigerane og får årlig en liten kompensasjon :)ikke mye som dei får i dag men det dekker da litt :)I tillegg gir tussa bygda noen goder innimellom og en av godene er et basseng til bugdefolket :)Det er tussa som holder kostnadene og vi som bor her har egne nøkler til bygget og kan bruke bassenget når vi vil gratis :)Tidligere hadde dei helsebading og sette opp temperaturen i vannet,men det viste seg att noe ikke stemte så temperaturen måtte settes litt ned .Jeg tok barna med på familiebading,selv likte jeg ikke å bade for jeg syntes vannet var for kaldt 🙂

Nå sies det att temperaturen er satt opp igjen som i et varmebaseng :))så nå skal jeg og et par tre venninner begynne å ha en badetime i veka :)vi begynner i dag,så kl 11 blir det baseng på meg :)) 3-4 damer,da må en si att en er priviligerte som har et så flott tilbud i bygda :))

Ute er det 2 grader + og det har kommet en liten cm med nysnø igjen,sukk :))ikke no å gjøre med det

Ønsker dere alle en fin dag

17 kommentarer

Siste innlegg