dagen i dag

det har vært en aldeles nydelig dag i dag,ca 5,5+ midt på dag ,blå himmel og solskinn :)men fruen har ikke vært utfor dør i dag.

Hva har jeg så gjort på da ?jeg steller kled,vasker noen og legger ihop andre,jeg liker ikke å komme hjem fra tur og bli mødt med skittentøy i kurven.

Jeg har tatt meg av plantene min,vannet og stelt så dei klarer seg til vi kommer hjem igjen :))så innviterte jeg ei venninne på besøk:))vi hygget oss med boller og te pratet og lo :))i sitt tidligere liv sydde hun en god del klede,det blir mindre nå som barna hennes er voksne,je spurte om hun kunne se på en kjole for meg som var litt trang i armhulla :))joda det skulle bli en råd med det 🙂

Så var det bare for fruen å strippe litt ta på kjolen diskutere litt ta av og vente,etter en lang stund var det påann igjen med stripping :))og prøving fortsatt litt trang,

Prata og lo en lang stund før jeg for tredje gang måtte strippe og prøve hi hi,nå satt kjolen helt perfekt :))Det må siast att jeg måtte sprette opp litt først og da armhulla varr ferdige måtte jeg sy igjen livet,det gikk greit det,men jeg kom på att jeg glemte å sikke rundt armhulla,får krysse fingra for att det går bra :))der var god sømmerom.

Så hadde jeg den glupe ideen om att jeg ville prøve meg som sydame selv :))gikk det bra ?nopp hi hi

Leser du dette Synnøve så må jeg bare beklage  jeg har klippet søndt den rosa kjolen med flere splitt i skjørtekanten og paljetter på magen.

Denne kjole har nemlig Synnøve sett på,men hun syntes den var for fin å klippe i ,tøffe meg ville prøve ut en smart løsning som ikke var så smart alikavel :)nå ligger den her da i to deler:)skal tru om noen kunne tenke seg å være kjoledoktor for den :))

Nei la meg holde meg til matlaging og strikking :))det kan jeg iallefall :))så nå skal vi spise fiskeboller i kvitsaus og til desert har jeg gele og kremfløte :))

14 kommentarer
    1. av og til blir man bare inne sjølv om det er fint ver. Men det gjør noe med humøret likevel. du ahr fått gjort masse og du skal jo ut å reise så da blir dagene før litt annleis enn vanlig. Sånn er det no bare.
      du har vel så mange kjoler att det går bra om den du klipte synd, ikkje blir “frisk” att. Men kanskje noen tar det på seg. Eg skal i alle fall ikkje gjere det hehe. Strikking er best for tida ja. Kanskje eg skal prøve å sy att ein gong, men det får vi sjå på etter kvart. Ha ein fin kveld min venn

    2. Greta: Det er sant det :))og ja jeg har no ikke sittet uvirksom inne:)
      Kjolen jeg klipte i 2 er fullt mulig å få friske:))men ikke av meg hi hi,jeg har mange kjoler ja til litt forskjellige bruk så jeg lider ingen nød :)) 6 stk har funnet veien ned i kofferten :))skal holde meg til strikking jeg også :))

    3. Jaja det er lov å prøve seg, men det er ikke så enkelt om du ikke er vant. Lykke til og fiskeboller i hvit saus er en av livrettene mine. Desverre ikke Per sin

    4. Grete: Jeg var vist ikke dugandes som syerske :))skal sende kjolen til deg eg :))så får du se på den når du har etablert deg i nyhuset,litt mer innformasjon får du i et brev :))
      En uke :))nei la oss si 2 dager :)reiser på søndag vi, ikke rart jeg surrer hi hi

    5. Blomsterdamen: Nei jeg egner meg ikke for søm :))men no sender jeg dei to bitane til Sirdal :))fiskeboller er godt,ikke min favoritt men mannen er veldig glad i dem :))og nå var det altfor lenge siden han fikk det til middag

    6. Huff da, kjedelig med kjolen, får håpe du får noen til å fikse den! 🙂 Kjenner meg igjen i at det er godt å ha gjort unna ting før man reiser, er deilig å komme hjem til tom skittentøyskurv. Nå er det ikke lenge til, spennende!

    7. Du skal ha for at du har prøvd og fikse kjolen selv,,men trist at den ble i 2 deler. Men tror ikke du lider noen nød med så mye fint du kjøpte deg av klær her forleden. Tror nok du har nytt antrekk og ha på for hver kveld du skal kle deg pent til middag. Glemmer ikke den spreke kjolen i svart og oransje du kjøpte deg,,,den er lekker Connie:) Vil nå få ønske deg og mannen en hærlig ferie og nyt hver time og hver dag i sus og dus på cruiset. Blir artig og se bilder fra denne turen,,for hvet du er en mester til og fotografere. Flyr Dere direkterute til Dubai,,og fra hvor? Kos deg masse og vil tenke på deg:))

    8. Hobbystua: he he nå sender jeg den todelte kjolen til blogg venn sirdalsrypa :))jeg har så jeg greier meg ellers ja så det er ingen krise,mer det att det er ingen vits i å huse kle som ikke kan brukes :))Skulle ønske vi kunne reist direkte for jeg liker IKKE å lette lande med fly;vi skal fly fra vigra til oslo videre fra oslo til munchen og videre derfra til dubai det blir 3 fly det

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg