Et eventyr fra virkeligheten

Hei kjære venner da var vi hjemme etter en uke i eventyret 1001 natt,jeg sitter her og tenker att dette ikke er virkelighet,men vi har vært der og hvet at det er virkelighet :))

Desverre fikk jeg forkjølelse siste ettermiddag og en innfeksjon i øynene,så det første vi gjorde i går når vi kom til Ørsta var å oppsøke legevakta slik at jeg kunne få noe til øynene,no renner dei som en foss og med salve inni blir synet noe sløret,skal alikavel prøve å se meg ut noen bilder til dere :))

Det er 9- ute her i dag og lettskyet,markane er kvite av et tynt lag snø,men for et døgn siden gikk jeg gjennom Dubai i 40+,bare det i seg selv er en opplevelse.Vi var heldige med att det var varmere en normalt på denne tid så temperaturen låg jamt på godt over 31+ hele tiden.

Dubai er en by som har blitt til på 50 år ,før den tid var der bare ørken.Det er sjeik Zayed som styrr hele det Arabiske emirentet,ja jeg håper det er rett navn på sjeiken:))

Alt er bygd opp av olje som Araberane tar opp både fra havet og på land,alle pengane går til å bygge og utsmykke lande til noe av det vakreste jeg noen gang kommer til å få oppleve :)ja om vi ikke tar turen en gang til da noe vi begge kan tenke oss:)men ikke uten reiseleder for det er strenge regler der og jeg ville ikke likt å bli kastet ut av landet :))eller blitt skutt for den del.Dei har faktisk lov til å skyte om en ikke følger reglane der borte.

Trøtte etter en lang reise ble vi plukket opp av en guide som tok oss med på sight seing med buss før vi fikk booke oss inn på båten.

Da kommer noe bussbilder :))av en del fantastiske bygninger

Sjeik Zayed har bestemt att i Dubai skal du fikke verdens største av alt :)) høgste bygning,største innendørs akvarie,største innendørs skibakke ,innendørs foss ja rett og slett størst mest og best av alt :)og ingen tørr si ham imot for da er det på hode rett ut av landet.

Det spisse høge bygget dere ser nå på neste bilde et verdens høgste og er over 800 meter høgt eksagt meter husker jeg ikke 842 eller 882 så er jeg iallefall i nærheten :))

hva er i disse fantastiske bygningane ? jo her er det leiligheter,kontorer og butikker,

Har dere sett seilet i Molde?ja dei har faktisk seilet i Dubai også

her ser dere også en litt sliten frue på sin første dag :))og jeg sette meg ned som snarast for jeg trodde baken skulle smelte fast i muren så varm var den

og om noen av dere en gang tar turen til Dubai og ønsker å spise lunch på seilet så koster det bare den nette sum på 1000doller per pers 🙂 og leige rom tør jeg ikke huske summen på engang.Ja skulle dere i tillegg ønske å bli plukket opp i litt mer lukseriøse former og fraktet til hotellet så kan dere bestille helikopter,Ferrari eller limosin :)og jepp det er vist ment for vanlige tusister.

selv om vi egentlig befinner oss i ett land som er ørken så var det imponerande fargerikt ,for selvsagt må sheiken ha størst blomsterprakt i verden også :))og for å holde det så frodigt og vakkert  har dei lagt ned selv vanningsslanger i alle beplantede bedd og marker så vannes det automatisk med renset sjøvann.

Dere har nå fått et lite bikk over noen av dei høge husene,fortsettelse kommer seinere i dag :))

 

30 kommentarer

Siste innlegg