uvær

God morgen.Det er 13+ her i dag og kraftig vind,innimellom fyker noe regn med for så å forsvinne,men du for et uvær vi fikk i går kveld.

Mannen måtte kave et par timer ut mot midnatt for å ungå att elva skulle gå over veien her.Det er jo greit med mildvær og snøøsmelting ,men i går kom det vel fort.

denne elven som vi har gått og trakket i hele uken buldra som som en sint løve i går,min kjære jobbet til midnatt med å dra opp greiner som han kunne få tak i slik att elva ikke gikk over veien

disse rørene var ikke synbare av alt vannet i går,fortsatt demmes det opp av alle greinene som legger seg forran rørene.

Nå har jeg gitt beskjed til teknisk sektor,så dei ville sende ut folk som kan renske opp det som tetter igjen for vannet.

Snøsmelting kan være både greit og ugreit med andre ord.

Når jeg først hadde sjefen på tråden fikk jeg klaget på arbeidet jeg ble lovet i fjor men ikke fikk.

denne elven rente langs garagen vår før,men nå veien skulle asfalteres spurte teknisk sektor om dei kunne få lov til å flytte elva,joda jeg sa ja jeg.Resultatet ble en ekstra plen på meg siden slåttemarka ble delt i to.

Her forsvant karane og etterlot oss med en trekant som vi selv måtte lage til og så med plenfrø,det ble en fin plen og langsmed elva sådde jeg nydelige valmuer og lupiner

slik blomstret det langs elvakanten en hel sommer,og når valmuene gav tapt kom lupinene i blomst,vi hadde sandkasse til barnebarna og koste oss her nede.

Men så fant teknisk sektor ut att stengekrana til vannet vårt skulle flyttast ,da dei flyttet elven klarte dei å rive av vannet vårt 2 ganger så nå etter att jeg hadde fikset plenen som dei reiste fra kom dei uanmeldt og gravde opp plenen på ny 🙁

nå begynte jeg å bli frustrert og jammen hadde dei planer om å la meg stå igjen uten gressplen ennå en gang:(men nok er nok og fruen møtte opp på kontoret og ba om å få sjefen i tale,jeg la ut om min frusrasjon og ble lovet ny plen for et år siden.

Jadda etter 6 måneder ringte jeg og etterlyste dem,det gikk da en uke så kom molda

jord ja men siden har jeg ikke sett noen av disse karene,min mann ble lei av å se på disse moldhaugane og grovplanerte dem utover før vi reiste på sommerferie i fjor,opptimisten meg trodde att nå var det planert og sådd til når vi kom hjem fra ferie.Det vi kom til var en mark full av ugress og åkerblomster,det var ingen som hadde gjort noe her.

Dette var altså i fjor og slik ser det fortsatt ut,ingenting har blitt gjort.

Siden jeg alikavel ringte i dag og meldte om dei tilstoppa rørene ,ja da tok jeg også opp denne marka.

Det er helt utrulig,sjefen mente han hadde fått vite att vi ville lage til marka selv,er det mulig?nå var jeg både frustrert og litt sint :)så gubben lovet att dei skulle komme og ordne opp etter seg og så til marka i år.

Da er det bare å vente og se da,jeg gir meg iallefall ikke :))kan være sta når jeg vil :))

Ønsker dere en fin dag,her blir det strikkekafe med damene :))

14 kommentarer
    1. Herlige freden, kommunale etater kan være helt til å både le og grine av på samme tid. Så utrolig fjollete, men faktisk har jeg vært i kontakt med dem selv, og – ja, jeg er slett ikke overrasket lenger, samme hva jeg hører. Tror de satser på å slite folk ut så ikke de orker å mase lenger? Lykke til, stå på krava!!! 🙂

    2. Flaggermusvinger: ja jeg gir meg ikke :))med artrose og slitasje i skuldrane greier jeg uansett ikke å lage til plenen ennå en gang.
      Vi har bodd her i 17 år uten noen problemer,men etter att komunen flyttet elven har det ikke vært annet enn tull med både vann og mur

    3. Du veit kva du vil når du virkelig blir satt på prøve. Stå på. Det var nok berre ein unskyldning spør du meg. Det att dere ville lage det til sjølv. Men det forundrer meg ikkje om du må bli enda sin tere.
      For ein snøsmelting dere ahr hatt. Er ikkje så varmt her og ikkje ahr vi hatt vind heller. håper dei kjem og ordner opp i elva da i det minste. Det er vel farre for meir flaum fremover.
      Her er det litt småregn i dag, mene g skal nok klare å sykkle på trening om ein knapp time. Ha ein fin dag på strikkekafe.

    4. Greta: ja det er helt utrulig,det er jokun sjefen jeg har snakket med ,så hvor han har fått høre att vi ville lage det selv må fuglane vite.
      Sjer ingenting i løpet av våret dukker nok denne fruen opp på kontoret han nok en gang :))
      Krysser fingrane foratt dei kommer og renser røra ja,vi kan jo ikke sitte der ute og passe på hver kveld 🙂

    5. OMG for en snøsmelting!!
      Kommunale etater er ikke morsomme. Jeg håper de holder løftet og rydder opp etter seg!!
      En blomstereng med lupiner og valmuer høres helt idyll ut da. Litt av en kontrast til kommunale etater 😀
      Ha en finfin dag i flommen!

    6. Bente og Lars O: ja her smelter det virkelig i fjellet nå.
      Jeg har nok planer om å så pånytt langs elven,slike sorter som kan få spre seg fritt :))bare karane kjem og lager til plenen igjen,kommer dei ikke møter jeg opp på kontoret :))

    7. Bente og Lars O: har mødt opp på det kontoret en gang før jeg :))og da ble det mange lange guttefjes skal jeg si:))
      For disse karene trudde det gikk greit å flytte en elv uten å mure langs sidene,da jord og stein ble spist lengre og lengre inn måtte dei pent komme og mure med stein :))så dei hvet hvor dei har meg 🙂

    8. ja man kan bli irritert over mindre Connie hihihi tenker de skal være glad de er ferdige med ho fruen på Leira jeg ;0)
      Ønsker deg en fine dag på strikkekafe, her beldrer det i Åa bak huset, er i Sirdal i dag så det har nok smeltet godt i heia ja !

    9. tanjaskamp: vannstanden var høgre i går kveld,joda gutta fra etaten kom og rensket opp i dag så nå renner vannet fint gjennom :))
      kommer til å være bestemt eg til plena er tilaget igjen :))sjefen sjøl lovet at dei skulle gjøre det for et år siden

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg