ikke rart nei

som jeg skrev i dag morges hadde elven som renner forbi her demmet seg opp i går,jeg ringte til teknisk sektor i dag morges og 2 timer senere var dei her.

Dei starta med å kjøre opp på toppen her på leira,det varte og det rakk før dei kom ned igjen,og når dei kom ned tittet dei på elva sette seg i bilen og kjørte.

Hmmm jeg lurte selvsagt på om dei ikke brydde seg,men jeg drog nå inn på strikkekafe og der feiret vi 3 bursdager,så i tillegg til strikking ble det litt for mye kake innabors :))

Vel heime igjen hadde karane fra etaten vært der igjen og nå rann vannet fint gjennom rørene :))

Vi gikk oss en kvelstur etter middagen og jeg skjønte att det ikke vart rart att elva var så stor og full av rusk,det hadde gått et stort vassflaum som hadde demt seg opp helt oppe på toppen og dratt med seg masse grums ned gjennom markane

det startet i fjellsiden her og rann nedover jorde

tok med seg vei

kom ned mellom hus og garasje på gamlehuset sønnen vår pusser opp

gjennom kjelleren

den er i ferd med å ta muren her som er like ovenfor rørene som renner gjennom veien nede med oss

det er som sagt ikke rart att det fylte seg opp forran rørene i går nei.

Da er det mye hygeligere å se litt i hagen min :))

for nå dukker snøklokkene mine opp under furua:)

søte :))og nå er det mange her som har en oppryddingsjobb i vente ute,sån går det når plussgradene skyter til vers over natten……

2 kommentarer
    1. Ja mildveret og regnet ahr visst gjort ein del skade både her og der. Eller ikkej her direkte. Men det var folk som ikkje kom seg på jobb id ag, fordi veien var borte lengre ut i fylket. Her har det vore minimalt med regn i fohold tila ndre stader.
      Herlig med snøklokkene som spretter opp hos deg. Våren starter nok ikkje på verandaen hos emg før etter att eg har vore østover . Kanskje eg får kjøpt inn det eg treng sånn ca den 6. mai. Ha ei god natt

    2. Greta: ja jeg har skjønt det,og ble litt overasket når jeg oppdaget hva som hadde skjedd her hos oss.
      På turen oppdaget jeg både krokkuser og påskeliljer i knopp,ja hos ei granne blomstret blåveisen også,alt dette eksploderte i helgen :))
      god natt til deg også

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg