Horningdal

Time jeg gikk og tuslet alene i Horningdal gikk fort,da jeg var ferdig med mine ting gikk jeg til frisøren og da var venninna mi akkurat ferdig også :))

det er ikke store plassen et lite sentrum og masse jorder

men der er hele 3 frisørsalonger

1 butikk med gaveartikler i den ene enden og klær i den andre

jeg kjøpte ikke noe her i dag,prøvde et par plagg ble frustrert og gikk ut igjen :))

Det er 2 kolonialer her,det er spar og coop og i begge butikkene finner en mye mer en mat særlig på coopen,der er det alt en trenger til hus,hage,fiske,jakt og friluft,koppety og gaver strikkegarn ja som dere skjønner det meste :))

der er hotell,det er et nyttog gammelt som er bygd sammen til en

det er et best western hotell,det drives cafe her også så en kan stikke innom og kjøpe seg en middag,mange her fra bygda benytter seg av det og tar søndagsmiddagen der 🙂

Der er et ennå eldre hotell også,bare synd den står ubrukt og til forfall

slik ser det ut på framsiden

og slik er det bake

tenk om noen ildsjeler hadde tat tak i dette og berget det

komunehuset er flott med utsikt utover honndalsvatnet

vannet var ennå islagt,men med dei nedbørsmengdene vi fikk på søndag så har elva begynnt å bryte isen opp

en deilig sandstrand bare dei får ryddet den litt

utecene ved stranden og ved siden av var der et utedo med tilgang for rullestol også,sikkert hyggelig å sitte her en sommerkveld

her drikker ikke bakken unna alt vannet

og til slutt tok jeg med et par fugler

ja da hvet dere sånn noenlunde hvordan det er i horningdal

27 kommentarer

Siste innlegg