et lite tilbakeblikk :))på restegarn

God morgen.

8,9+ her når jeg stod opp i dag,ute er det skyet og vått og enkelte regnbyger,alikavel friskt og godt.Jeg skal på sykkeltur i dag også men først er det tid for brødbaking,deigen står til heving så det blir ikke før ut på dagen att jeg tar en tur ut.

Siden jeg har fått meg flere nye kreative venner tenkte eg att det kunne være morsomt med en repetisjon på hva restegarn kan brukes til :))

disse ryene har jeg heklet og som dere ser er jeg glad i farger :))

Når en har restegarn,det kan være alt fra noen cm til halve nøster altså alt brukes:)når dere sitter med litt garn så ta vare på det,neste gang knyter dere en ny rest til den første og slik holder dere på til dere har fått et helt nytt nøste :))når dere har mange nok legger dere ihop så mange tråder dere ønsker ,alt etter tykkelse på rye,selv har jeg heklet med 4 nøster samtidigt.Det er finest om det er en gjennomgående farge,så jeg har latt den ene nøsten være helt kvit gjennom hele prosjektet.

Synes dere en fargestripe blir for stor så er det bare å klippe av tråden og knyte fast et nytt nøste med andre farger på begynneslsen :))

Da jeg lærte dette hadde jeg arvet en svart søppelsekk med garnrester så jeg hadde nok til 2 tepper på en gang:))siden det hekles med fastmasker så er det bare å begynne med det en har for så å fortsette ettersom en får nye nøstegarnsrester :))

jeg anbefaler iallefall 4 nøster samtidig for att ryene skal ha litt hold i seg.

Da ønsker jeg dere en fin dag :))med et bilde av hvordan persillen min har blitt

det sto i boka mi att den var vanskelig å få til,frøa skulle bruke minst 2 måneder på å spire og like lang tid å vokse:)vel mine trives no godt iallefall og nå ser en att det er bladpersille :))en frøpose gav meg 6 slike planter

22 kommentarer

Siste innlegg