1 mai

God morgen kjære venner.Snøen som falt i går er nå borte igjen,slik er det på denne tid av året,og ute blåser det kraftig og det er regn i luften.

Men nå minnast jeg en dag da det var sommer og sol på 1 mai ,dagen for 44 år siden da emigrert min pappa tilbake til Norge med meg og mine 2 søsken

 jeg ble født i usa og bodde der til jeg var 6 år gammel,etter det har jeg vært norsk

Min pappa er Rogalending født og oppvokst på Hommersåk,da han var tennåring emigrerte mine besteforeldre til usa og tok barna sine med.

Min pappa ble gift med ei amerikansk jente,men det ekteskapet holdt ikke.Etter å ha vært alene noen år traff han min nåværende mamma som var på ferie i amerika:)da hun reiste tok han oss 3 barna med seg og flyttet tilbake til Norge :)vi kom 1 mai for 44 år siden :))

Når jeg tenker på livet mitt så er jeg min pappa taknemlig for att han tok oss med til Norge for her er det godt å bo :))

Vi bruker egentlig ikke å markere denne dagen så mye,men her i bygda har dei fast 1 mai basar på bedehuset,så jeg tenker det blir en tur innom der i ettermiddag :))

Jeg minnes også att da jeg kom til Norge så var det varmt og solskinn,kan ikke huske att det var kaldt og vått ute,jeg gikk jo i kjole og lave sko :))eller er det bare noe jeg tror?jeg tror ikke det jeg tror været har forandret seg,men nå kan jeg alikavel se fram mot en tidligere vår og lengre høst bare drivhuset mitt kommer opp :))

Da ønsker jeg dere alle en kjempefin 1 mai

19 kommentarer

Siste innlegg