En smak av sommer

Det har vært en ufatteleig deilig dag i dag,kl 16.00 hadde vi 23+ på skyggesiden av huset,så kan en bare tippe hva det var på solsiden :))og ikke hadde vi vind heller.

Jeg startet jo dagen med en joggetur,så bar det avgårde på sykket til svømmehallen ,der trente vi i basseng i en time,og selvsagt måtte vi sykle tilbake også:)

Resten av dagen har jeg jobbet i hagen og jeg har svetta men du kor eg har kost meg :))

Imange år har jeg hatt en svær tønne på nedsiden av huset,der har jeg hatt løpstikke,lufteløk og gressløk,men nå var tiden inne for å flytte plantene til min nye kjøkkenhage,for nedom huset har vi ikke sol annet en på førmiddagen.

Må innrømme att akkurat den jobben tok ryggen og hoftene mine,men det er no gjort og skal ikke gjøres flere ganger:)

nå har det nye bedde fått gressløk,lufteløk,gulrøtter og grønnkål,og i tillegg har jeg strødd en stripe gulrotfrø langs nedsiden av benken :))

noen grønnkålfrø har fått en liten start inne og noen sådde jeg direkte i dag

løpstikka fikk plass på utsiden av benken,lite viste jeg den gangen jeg fikk denne og plantet den i tønna,for den får en enorm rotstokk som kan gå 50 cm ned i jorda,og jeg jeg slet med å få den opp:)no kan den få vokse fritt som den vil.

der var

masse god jord i tønna,så jeg flyttet det bort til grønnsakshagen min :))har jo glemt å så purreløken min,så det blir bedd på utsiden her også.

Etter middagen gikk jeg ut i hagen for å tømme ferdig tønna for jord,men noe luktet bål,jeg gikk oppom huset og skjønte fort hvorfor:)

min kjære brenne tørt gress ,så om en uke tenker jeg det er grønt og fint her

det er kveld og fortsatt 23+ når han brenner ,så jeg koker kaffe som vi hygger oss med ute,var faktisk ute fra 7.30 i dag morges til 20.30 i kveld :))

nå skjer det masse i bedda

og så fikk ørna vår komme ut lyset igjen

no har det meld skyet og litt regn resten av uken,ja ja bare det holder seg varmt så går det nok greit:))vi fikk iallefall en smak av sommer i dag

16 kommentarer

Siste innlegg