Noe flatt?

Hos oss har sommeren kommet,ute er det 21+ i skyggen og 28+ i sola,ja for her skinner sola fra en nesten skyfri himmel.Det blåser litt,ikke kald vind men nok til att kortebuksene får vente litt:))

Det er 16 mai og jeg startet dagen med å lage 1,5 kg kjøttkaker

Så var dagen kommet da jeg begynte å plante litt ut i krukkene mine

i denne har jeg hatt en svær eine,nå har jeg flyttet den over i bedd og plantet lilla margeritter istedenfor,dette tenker jeg blir flott når det vokser seg til

nelliker,hva skal jeg plante ilag med dem mon tro?lobelia så klart jeg har jo to store krukker på hobbyrommet med store fine selvsådde planter

ha ha det blei flatt gitt,da jeg flyttet lobelia over i ny krukke falt dei sammen,jeg får bare krysse fingrane for att dei vil hente seg inn igjen og bli fine.Den ene delte jeg i to og hadde ilag med nellikane og den andre lot jeg få en krukke for seg selv,nå står dei inntil veggen hvor det er lunt og minst vind og der får dei stå en stund tenker jeg.

Stokkrosene har flyttet ut,men dei skal få være i disse karene en stund til,er ikke helt sikker på hvor dei skal plantes ennå.

Jeg må nok innrømme att selvsåing av blomster er litt mer vrient enn grønnsaker,blomkarsene jeg drev fram og plantet ut forsvant,krympet og ble borte:(så jeg lyt nok kjøpe nye frø

paprika fra i fjord 0 problem 🙂

der kommer det massevis av blomster

paprika som er sådd i år kommer også fint,og disse skal forbli inne til drivhuset er oppkommet

tomatene kommer fint også,så er jeg heldige får jeg mine aller første selvsådde tomater i år

dei små trærne jeg har fått fra frøene jeg tok i Danmark vokser fint,nå kommer det 4 bladsettet på dem,utrolig spennende 🙂

ranukler,har ikke prøvd dem før,men som dere ser kommer di,jeg sette 7 stk og nå har 5 av dem vist seg ,så er det bare å krysse fingra for att alt dette overlever :))

Når hagearbeidet var unnagjort tok jeg huset,litt vask og støvsuging måtte til ,det gode med husvask i solskinn er att alle dører han stå åpne så en får gjennomlufting:)

Bunadskjorter har jeg ikke sett på,min kjære vil att vi skal ta en fjelltur i morgen istedenfor å reise inn på ungdomshuset,jeg synes det høres helt ok ut så jeg sa det var greit :))om han har ombestemt seg er det alltids råd å glatte over skjortene i kveld :))

Ønsker dere en fin ettermiddag

18 kommentarer
    1. Det er visst du som stikker av med alle varmegradene? Utrolig hvor varmt og fint du har det, syns stadig du har sommertemperaturer! 🙂 Jaja, det kommer nok hit ned også når det nærmer seg juli, haha! 🙂
      Det er herlig med så mye som vokser i krukker og kar! Må visst forresten ut og vanne i drivhuset, kom jeg på…
      Håper dere får flott vær i morra også! 🙂

    2. Jeg hadde gått på fjelltur istedet for 17 maifeiring hvert år hvis det var mulig, men med barn på 3. trinn har vi ansvaret for 17 feiringen i skoledistriktet her 😛 Så jeg er utnevnt til sekkløpsjef 😀 Blir sikkert koselig det også..

    3. Skal si fruen har grønne fingre der du viser frem dine flotte selvsådde planter og skjønne blomster. Har du bilde av treet du tok frø av i Danmark? Hadde vært artig og sett hva det er for noe:-) Ja varme har vi også fått nå,her viser gradestokken hele 23 gr på skyggesiden. Så er jo nesten sydenvarme,men får bare håpe dette vil vare nå. Syntes mannen din hadde en utmerket ide for dagen i morgen,,koselig og heller komme seg til fjells med noe godt i tursekken og slippe styret med penklær på. Her hadde vi tenkt oss i vogna,men blir en tur til datter og barnebarn på pølser kaffe og kaker. Men ønsker Dere en fin 17 mai uansett hvordan den blir:-))

    4. Så heldig dere er som har så fint vær,her er det grått og trist og noen regnbyger har det også vært. Håper på litt bedre vær i morgen. Så masse flotte planter du har,men har jo sett før at du har grønne fingre. Ha en fin ettermiddag:)

    5. Hobbystua: det nestsiste bilde er treet som blir fra frøene jeg tok i Danmark :))det var et stort tre og må ha hatt blomster siden jeg tok frø fra det :))
      Det ble faktisk så varmt i ettermiddag att kortebuksa ble lett fram :)får bare håpe det ikke kommer mer kulde no

    6. så flink du har vore i dag da. Virkelig gjort litt av kvart. Lobelia er det sånn tuer som er enten kvit eller lyseblå?
      Kjøttkakene dine er jo gode da. Har smakt dem :D. Ikkje denne porsjonen da hehe.
      For en vokster du har av div planter da. blir arbeid heile sesongen av dette.
      Holder med dere i å ta fjeltur i morra ja. Vi skal feire heime i stua :D. Kanskjee g stikker bort å kjøper med meg litt kaker heim, men det får eg sjå. Sommeren får du nyte du som ahr han. vore 16, på det meste her i dag.

    7. Heldige med varmen forstår jeg :)) fikk sol jeg også men glemte å sjå på gradestokken, har grilla da :))
      Mye som gror hos deg også ja 🙂 og du har mye større paprikaplanter enn meg i alle fall :))

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg