Rhododendron

God morgen.

I dag er det nok ikke samme flotte været som vi har hatt dei siste dagene,kanskje like greit da eg har blitt litt solbrent,ute er det 16+ og skyet i skrivende stund.Det har skjedd mye i hagen disse varme dagene,plommetrea står i blomst og nå skjer det ting med rhododendroane også.

Jeg har nå 12 rhododendron i hagen,drømmen er att disse skal bli store,vokse ihop og ramme inn hagen min :))dei er vintergrønne og nydelige både i blomst men også når dei står i knopp.

Tok en runde nå så dere skulle få en liten titt på dei som nå kommer i blomst,ja alle sortane blomstrer jo ikke samstundes 🙂

først vil jeg vise forskjell på blomsterknopp og bladknopp,dette første bilde er en blomsterknopp

og dette er en bladknopp,som dere ser er det veldig stor forskjell på dem.

her har jeg en lav sort som ikke blir høge,mer som en bunndekker,nå kommer den med et vell av gule blomster

enkle og vakre

så har jeg nok en lav sort som gir et hav av nydelige lilla blomster

og så en som er noe høgre en fantastisk flott rød sort

denne røde har jeg 2 av:)

Etter et års pause har pinseliljane funnet det for godt å vise seg igjen :))

nå er det vår for fullt så kassene mine har fått kommet ut nå

litt koselig med slike gamle kasser synes eg :))

Da ønsker jeg dere en fin dag:)

15 kommentarer

Siste innlegg