I dag er jeg spendt:))

God morgen kjære venner,ja i dag er jeg virkelig spendt.For dere som nå kjenner meg så hvet dere att jeg har slåss med Ørsta teknisk sektor i lang tid pga en plen:)vel da jeg kom hjem fra tur og det fortsatt ikke hadde blitt gjort noe så måtte jo jeg ringe igjen hi hi,jeg sa navnet mitt og det var nok :)stakkaren skulle akkurat til å ringe meg,hmmmmmm hørt den før ?men nå er avtalen att dei skal komme i dag jippi :))så er det bare å håpe att dei kommer,hvis ikke får dei oppleve fruensvilje sin vrede :))


Vi har en elv som renner gjennom hagen,da ørsta komune skulle asfaltere og utvide brua over elv spurte dei meg om løyve til å flytte elva,jeg sa ja men da fikk jeg en trekant på oppsiden av garasjen som ikke var til annet enn plen.Da jobben var gjort gjorde ikke komunen noe med den trekanten,jeg brukte timer på å rake der til med den massen som låg der og sådde til med gressfrø,det ble grønt og fint :)så sådde jeg lupiner langs elvakanten og i fjor skulle det stråle i alle regnbuens farger.

Heldigvis blomstret noe første år så jeg fikk gleden av lupinene  en sommer 🙂

Men så på høsten 2011 kommer forsyne meg komunefolkene igjen,dei ville flytte stoppekrana til vannet vårt ned til elva og uten å snakke med meg grov dei foryne meg opp igjen plenen min:(og alle lupinane mine måtte bøte med livet da gravemaskina unådigt snudde oppned på alt 🙁

Det verste var att når jobben var gjort ville dei etterlate plenen slik dere ser på bilde her,men nå reiste piggane til fruensvilje seg og kampen begynte .

Jeg ringte og ringte ja jeg troppet opp på kontoret og ba om et møte med øverste sjef også og fikk det :))jeg skulle få ny plen jippi 🙂

Men tiden gikk og ingen kom ,det ble vinter og det ble vår ,jeg tok opp igjen ringingen no skulle dei komme 🙂

Jada dei kom i fjor vår

men mer skjedde ikke jeg ventet og ventet ,min mann ble lei disse hauene med jord og drog dem litt utover med traktoren før vi reiste på ferie,da vi kom hjem hadde fortsatt ingenting skjedd og marka ble full av ugress:(jeg var rimelig nedbrutt over synet og skuffet.

Men det bor trass i meg så nå har jeg tatt opp kampen igjen :)så nå har dei LOVET å komme i dag,for folkens dette er vel ikke en vakker plen vel

Disse bildene tok jeg nå,noen synes sikkert jeg er vanskelig ;)joda har hørt litt her på bygda att jeg burde være fornøgd med en haug jord,men hallo jeg hadde jo laget til plen det var ikke jeg som skudde den oppned en gang til og med min slitasjegikt har jeg virkelig ikke helse til å ta det en gang til.

Så nå venter jeg,og når komunen har gjort sitt og hatt på plenfrø da skal jeg strø frø langs elvakanten med vakre valmuer :))

Resten av hagen for komme senere i dag :))

ønsker dere en deilig dag

6 kommentarer

Siste innlegg