jeg elsker rhododendron

Nå har jeg hatt en runde ute,med ljåen gikk jeg løs på skvalderkål,høymoler bringebærkratt og brennesler på utsiden av grønnsakshagen min ,det var en tung jobb men nå ble det så mye bedre der.

Brenneslen samlet jeg i en svær bøtte 15 liter og fylte opp med vann så om noen dager har jeg god gjødsel til mine grønnsaker :))har kostet parkeringsplassen og plantet villtulipaner langs elvekanten,skal ta valmuefrøa når jeg har kvilt.

Så var det hagen,jeg reiste ned til Lista da rhododendroane ennå var i knopp men da jeg kom hjem såg det slik ut i hagen

en bare må bli glad i disse vakre rosene:),og ennå har jeg flere som ikke er i blomst ennå,no er dei små og nyetablerte så det blir riktignok ikke mange roser på dei ,men det kommer litt og dei veks så om ikke mange årene er dei like store som disse på bilde som veks rundt omkring der drivhuset mitt skal stå.

i fjor kom jeg over en liten grein av et svarthyllebærtre ,jeg trodde den var død da jeg kun såg noen tørre kvister.Men da eg reiv bort gresset rundt den fikk jeg en overaskelse

for her spirte treet som bare det,så det er bare å klippe bort det døde så blir den så fin

Har en lilla syrin også,den var blitt så glissen og stygg med masse stammer og grønt høgt oppe i toppen. I fjor klippet vi den helt ned til bakken med motorsag og slik ser den ut i dag

tett og fin fra bunnen av 🙂

Jeg plantet 4 syriner i fjor også kvite i en lang rekke,i år kunne jeg se så vitt noen grønne spirer og siden dei var høge og såg døde ut klipte jeg av halve stammen,den ene kunne jeg ikke se liv i og ville rykke den opp i går,men nok en gang ble jeg overasket

ser dødt ut

men der er liv :)så jeg skal la det være slik så klipper jeg heller stokken når treet er litt bedre utviklet

epletre i full blomst :)Det er en deilig tid :))

ja slik er det no i min hage i dag 🙂

10 kommentarer

Siste innlegg