Omplanting

Drivhuset mitt har ikke kommet opp og ikke skjer det i neste uke heller,alikavel trengte noen planter å bli omplantet så det har vært mine sysler i dag.

Disse 2 paprikaplantene fra ifjord måtte flyttast inn på stua

og pelargoniane fra i fjor fikk større potter og ble flyttet ut

som dere ser veks dei og har blitt riktig så store,mellom dei er mine 2 spennende trær drevet fram fra frø tatt i Danmark 🙂

noen som kjenner dette treet?

et par minidrivhus flyttet ut,spirene er små men det er liv :)og i neste uke MÅ stokkrosene utplantes.

paprikaene som er nysådde i år hadde vokset ut av pottene sine,dei fikk store potter i dag og nå har blomsterknoppane begynt å komme her også :))

en gul ildtopp jeg kjøpte til påske kommer igjen proppfull av knopper,i tillegg vokste det ut en ny plante med røtter på :)jeg skal den av og plantet den i en egen potte

og den har allerede begynt å blomstre 🙂

Får bare håpe drivhuset kommer opp i år da hi hi,selv om det stort sett blir paprikaplantene som får glede av den i år.

No har jeg fått med meg prinsessevielsen i Sverige så da skal jeg bevege meg ned til naustet og se hva mannen gjør på 🙂

13 kommentarer

Siste innlegg