Tomt bedd

Ja nå er denne kroppen ferdige for i dag og sikkert for i morgen også:)).

Var oppe kl 6 så da mannen reiste på jobb gikk jeg like godt ut i hagen og begynte jobben med å tømme et blomsterbedd:)

slik såg det ut da jeg begynte,hengeselja har fått sykdom og det gror igjen med ugress.No e det tenkt att drivhuset skal stå rett nedom dette beddet,så da tenkte eg att jeg like godt kunne tømme det helt

så nå ser det slik ut,det står igjen en liten busk i hjørnet men den sitter godt så karane lyt ta den.

Dere ser hengeselja mi ligger der med avklippet krone,ikke rart den ikke trivdes jeg greidde med handamakt å dytte den overende alene,det sier litt.

No kan vi planlegge uten å ta hensyn til noe,så får vi opparbeide område rundt drivhuset etter att den er kommet opp :))da tenker jeg heller eller annen stein,:)blir iallefall ikke et stort bedd igjen.

Jeg flyttet og plantet en buskrose som også hadde fått noe groms på bladene,vil se om den kommer seg .

Flyttet og plantet et par dagliljer og en haug med løker til tigerlilje,ellers ligger det ute i hagen noen kuleprimuler,balblom og dvergakeleie som skal plantes  i det beddet jeg stelte i går.

Jeg fikk berget et hundretals løker så jeg har masse jobb igjen med å finne ut hvor dei skal settes no 🙂

en liten bunke med påskeliljer og en haug med krokus,mon tru om jeg kan spa et hull og bare dumpe alt nedi ,hi hi.

Tidligere i år fikk jeg tilsendt i posten 3 stiklinger av pelargonia med farmorshage,2 gikk bort men den tredje vokser og har no kommet med sin første blomsterknopp

den har svære blad:)skjønner ikke helt navnet som er skrevet men tror det er MÅRBACHA,blir spennende å se den i blomst.Tok en stikling fra hagen til min søster også da jeg var der,den kommer også med nye knopper no

Husker dere frøa jeg tok med hjem fra Danmark i fjord,det vokste fran 2 tre av 6 frø,da jeg satte dem ut tidligere i sommer døde den ene :(jeg var da snar å ta inn igjen den andre,så nå vokser den fint i vinduskarmen på stua mi 🙂

den får stå her til den er blitt stor :)spennende å se hvordan den blir til slutt.

No skal jeg lage kjøttsuppe og slappe av resten av dagen :))

16 kommentarer

Siste innlegg