En deilig dag i hagen

Ja jeg har ikke vært langt unna,men med solskinn og minst 35+ i sola så har det blitt uteaktiviteter:))Jeg sette brødeig og gikk ut i hagen,min kjære begynte å kløyve ved og jeg var handlangeren hans :))

mye jobb i vente………no jorde ikke jeg annet en å hjelpe min kjære med å ha ny sekk i stativet når en storsekk var full :)og jeg passet på att vannflaska var oppfylt med vann,i varmen vi hadde i dag trengtes det :))

Så måtte jeg selvsagt stelle litt i hagen

Dette beddet ble ryddet,rabarbraene kommer igjen,lufteløkane begynner å danne topper med småløk og jeg plantet en staude over steinen,skal ta bilde av dem når dei blomstrer

luftløk i blomst

her langs elva hadde jeg en hekk av høge stauder,det var så vakkert da det blomstra,no forsvant omtrent hele hekken da det ble muret  for elva,bare en staude fikk stå.

Nå har jeg plantet en buskrose her,er litt spendt på om den tålte å bli flyttet:)

i det bedde jeg tømte tidligere i veka hadde jeg fult av små stemors spirer ,dei hadde sådd seg selv etter noen jeg kjøpte i fjor,dei fikk nytt liv ved elvakanten :))og i dag åpnet dei første seg

jeg har en rosespirea som også hadde formert seg,disse to små avleggerane fant jeg på parkeringsplassen attmed huset,jeg tok dem med bort til elva og der skal dei få leve et bedre liv :))

jeg ser nå att det må en beinere kant til her :)))men det får bli en annen dag,det kommer iallefall til å blomstre godt her til høsten for jeg har også sådd 2 poser med ringblomsterfrø her :))

Når en sager og kløyver ved så blir det en del sagmask,det benyttet jeg meg av i dag

Jeg strødde det rundt omkring i grønnsakshagen :))da vil iallefall sniglane betenke seg før dei forsøker seg:))


 jada oppi badekaret også,for der har jeg tatt en snigle,ser dere tomatplanten :))den eneste som overlevde da jeg besøkte Grete :))og nå har den begynt å danne knopper :))

er veldig spendt på om jeg får fram aurker på disse:)det er små frilandsagurker,hadde 6 planter men en gikk bort

Det blomstrer med dei vakreste roser overalt i hagen vår :))nydelige nyperoser og dei steller seg selv 🙂

det blir gode avlinger i år,vi har rikelig med rips,solbær og plommer

Det sies att humla er i ferd med å forsvinne,men hos oss er det tusenvis av dem

men no er fruen trøtte og låke så det blir ikke lenge før jeg intar senga :))ønsker dere ei riktig god natt

14 kommentarer

Siste innlegg