er jeg rar ?

Ja jeg lurer litt selv for ute regner det og jeg synes det er helt topp :))er jeg litt rar da ?

Det har seg slik att det er så innmar tørt ute og da stopper j all vekst i både bedd og grønnsakshage,var en tur ut i grønnsakshagen i går kveld,vannet litt men tenkte det hadde gjort seg med en skikkelig rotbløyting hi hi.

Så i dag regner det godt ute og jeg synes det er helt greit,da slipper jeg å vanne:))det melder govær igjen i morgen med litt sol og delvis skyet og det skal vare dei neste 3 dagene,så da er en dag med regn en velsignelse for alt som vokser og gror :))

Vi får besøk av elste sønn og lillegutt til helgen så dagen skal brukes til å legge på sengetøy og vaske klede,rydde litt og kanskje støvsuge :))så skal jeg strikke se på tv og bare nyte dagen :))det er vel lov det også hi hi.

Siden det regner ute får jeg vise fremgangen til noen av mine stiklinger :))

mårbacka en stikling av pelargonia som farmorshage sendte meg i posten :))

det er like før den blomstrer :))jeg er så spendt på fargen,dei kan være kvite eller lys rosa :))

og så var det stiklingen jeg snappet til meg i hagen til min søster :))den kommer også med en blomsterstand no,hva denne pelargonien heter hvet jeg ikke,men den har en nydelig rosafarge og er med enkle roser .

Så er det treet mit da :))som jeg har drevet frem fra frø tatt i parken ved HC A ndersen sin hage i Danmark i fjor sommer :))

Jeg sådde 6 frø,2 kom i vekst ,men da jeg sette dem ut døde det ene :(jeg var snar å ta det siste inn igjen og her skal den få være til drivhuset en vakker dag kommer opp:)da skal den flyttes ut i drivhuset så får jeg se hva som skjer videre om den overlever vinteren i et kaldt drivhus :))det er uansett utrolig spenende å følge et fremmendt treslag fra frø til plante.

Da ønsker jeg dere alle en nydelig dag

10 kommentarer
    1. Litt regn i ny og ne må vi ha :)) så ikke noe rart med deg nei hihi Her har det blitt overskyet så kanskje vi også får smake litt vått fra oven ? her passer det forvørig dårlig, holder jo på med beisinga !

    2. Jeg kan egentlig ikke fordra regn, men det passet supert i dag. Jeg har plantet en del siste uken, så jeg nå være enig med deg:):) Alternativet var hageslangen nå.
      Det skiftende været er mye av grunnen til at vi har de så frodig på våre kanter. Det er nesten regnskog i utmarka;);)

    3. Livsrom: joda jeg kan være enig med deg,men det har faktisk ikke vært så masse regn hos oss til nå i sommer,mest om natten og så har vi hatt vind og det tørker jo opp også.Men no er jeg klar for sol igjen :))

    4. Er visst litt trøtt i kveld. skrev nett ein kommentar og den forsvann visst jaja, da får eg prøve att. så fine dei er desse plantene du ahr inne også. Skal bli spennde å sjå fargen på blomstrene.
      Kjekt med besøk på dere i helgen av lillegutt og pappaen. blir masse kos da.
      greit med regn for markene. Men det trengs ikkje her. Det har vore mye regn før i år, men lite nedbør no når eg er her på hjelpetil ferie. Har vore skikkelig heldig med veret ja. Og det ser ut som det skal fortsette også. Hadde gjort seg det ja. Ha ein fin kveld

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg