kveld i min hage

I kveld ble det en ny runde ute i hagen :))min kjære kløyvde ved og jeg var handtlanger om han trengte noe :))eller ble det mest kos for min del,der jeg bare gikk og koste meg ,ja jeg plantet et par små babyplanter også 🙂

først må jeg vise den nye pelargonien min :))en kvit type som jeg fikk med min snille granne i kveld:)

denne hentet jeg framme med huset sønnen restaurerer,jeg hvet ikke hva den heter men den kryper og legger seg i alle sprekker .Hadde planer om å ta litt av den i fjord men innen jeg kom så langt brakket sønnen langs husveggane og alt såg ut til å dø ut :(jeg ble veldig lei meg men ikke noe å gjøre med det.Gleden var derfor stor da jeg tok en runde her om dagen og oppdaget en liten stakkar som hadde overlevd :))no skal den få krype inn i mine murer.

jeg har en sjærsmin den skulle hatt et hav av blomster nå men hva som er gale med min hvet jeg ikke,mulig den ikke trives der den nå står for den kommer bare med en håndfull blomster og det skjer hvert år

fagerbusken til høgre er full av blomster medan sjærsminen til venstre er en grønn busk,non med erfaring ?

2 år på rad sådde jeg lupiner i regnbuefarger,kun disse rosa her har jeg fått fram,men til min store glede fant jeg 2små babyer som i dag fikk komme bort til denne rosa

blir spennende neste år å se hvilke farger disse to har :))

denne fikk jeg som avlegger med naboen i fjor,den legger seg fort utover som et nydeligt gult teppe :))og lyser godt opp i beddet

dette er en annen jeg har,vokser ikke lke raskt men lyser godt opp med sin solgule farge

tigerlijene kom seint i blomst men i dag åpnet dei første seg

og i selskap med dagliljene blir det fargerikt i beddet noen dager :))jeg er veldig glad i liljer :))

No er det ikke bare blomster i denne hagen jeg har rikelig med frukt også

om vi er heldige med været ja da blir det bra med moreller

vi har et par små epletrær og i år får den ene epler for første gang :))

og plommer ja der får vi i både bøtter og spann ja baljer me :))

og medan jeg koste meg fikk mannen kløyvd 3 storsekker med ved :))grei arbeidsfordeling eller :))da ønsker jeg dere en riktig god natt

4 kommentarer

Siste innlegg