sykkeltur

Jeg rakk en skikkelig fin sykkeltur på ca 2 timer før regnet kom :))her må en bare nytte alle gode anledninger til å ha det fint ute.

jeg syklet til Bjørke,der sette jeg fra meg sykkelen og spaserte en tur

oi oi nå kom styrtregnet 🙂

men når jeg sykla var det fint,her ser vi 2 gamle naust,den store et notanaust som ble brukt av et notlag,den er fredet siden det er grindnaust

og slik ser det ut innvendigt,det har ikke blitt brukt spiker i dette bygget men trenagler

i vannkanten stod en hegre og speida

helt vindstille

jeg rusler til enden av stien,her renner en populær lakse elv

jeg tok virkelig sykkelturen i rette tida i dag:)det var så vakkert

artigt å se kor nøysomme dei var før i tiden,da tok mann det mann havde :))

da jeg skulle hjem ble jeg bombadert

ser fredelige ut men huttetu for et spetakkel,men dei er jo usynlige disse små da

hadde ikke foreldrene skreket så fælt hadde jeg ikke sett dem

da jeg trodde jeg hadde kommet meg helskinnet gjennom og forbi så begynte neste gruppe å skrike,jeg kikket rundt meg og lurte på om måkene bare ville skrike,men så oppdaget jeg noe som beveget seg i vannet

slik det er no er det nesten tryggast å ferdes ute med hjelm på hode :))

måtte ta med hjem en stein :))fin ikke sant og da tok jeg like godt å knipset noe blomster i hagen,for hos meg ser det ikke ut til att blomstrane lider av regnværet

denne høge masesteten er en mørkkongslys og den kan bli 150 cm høg

den sprer seg lett så jeg har 3 planter i år påforskjellige steder og 2 som vil blomstre neste år

masse nydelige tigerliljer

hærlige lupiner

en krypande variant av storknebb

sommerblomster

lobelia tåler det meste

spanske margeritter,et nydelig skue :))

Dette var en smakebit av min tur ute i dag,regnskuren som kom er over og det er opplett igjen,tror ikke det blir storflaum her inne hos oss i dag nei.

Har vært en tur oppe hos svigermor,det ble kaffe og nystekte sveler,no har hun fått ennå flere gjester det høres ned til meg :))livlig prat og masse latter,gitarspill og små barneføtter:))

 

6 kommentarer

Siste innlegg