En deilig søndag

Det har vært en deilig søndag til tross for skyer og litt tåke,jeg startet med en morgentur i skogen:))det har faktisk gjort veldig godt for ryggen min 🙂

langs stien kom jeg over et fuglerede som låg på bakken

nydelig omkranset av kløver :))får håpe småfuglane overlevde og det fantes noe før reiret landet her

så fant jeg noen granmatrisker og en brunskrubb ,utrolig spennende å ha oppdaget en ny god matsopp her hvor jeg bor .

Da jeg kom hjem igjen lagde jeg middag og når den var ferdige kom yngste datter og kavaler ned fra hytta igjen og siden har dei vert her resten av dagen :))

Med seg hadde dei en liten venn også

ei søt lita dame på 10år:))

Vi gikk en tur og møtte noen hyttefolk,her var det vist en nyskjerrig ung herre

men små søte damer er overhode ikke interesert i unge herrer  hi hi,det er vel lov å prøve seg :))

Måtte ta noen hagebilder i dag :))

jeg er veldig fornøgde med denne :))grønn og fin etter 1,5 år med ingenting

denne lange flotte mørkkongslysen (den gule )trodde jeg att kom i 3 utgaver i år,men no har den andre begynt å blomstre og til min store glede var det en annen variant :))

jeg kjøpte nemlig en rosa variant for flere år siden,den ble borte fra hagen i mange år men nå dukket den på merkelig vis opp igjen:))snakk om lykke

hver lille blomst på stilken er en liten juvel :))

Så har vi pelargoniaen jeg fikk med farmorshage som liten stikling ,nå er det en diger flott plante med nydelige roser i sarte rosatoner

det er flere sett med knopper så her blir det nok masse blomsterglede utover:))og for å vise kor stor og fin den har blitt plaserte jeg den ved siden av en ildtopp :))

:))

Ønsker dere alle en riktig god natt

6 kommentarer

Siste innlegg