det er frodigt

Det har vært en like fin og deilig dag i dag :))det blir sakte men sikkert fundament og mur til drivhuset,det må takast litt og litt så det får tørke innimellom siden grunnen er så skjev

det blir 3 høgder med stein på nedsiden og 1 rad på oppsiden,det forteller jo litt om høgdeforskjellen :))

medan min kjære svetta på byggeplassen begynte jeg med litt innhøsting


det ble en bra mengde med gressløk som jeg klipte og la i fryseboksen.

og bladpersille som skulle være litt vrien bugner over hos meg,så i dag fylte jeg 3 store brødposer med persilleblader for stilkane hadde jeg vekk,også dette har nå kommet i fryseboksen.

Det kommer paprika

telte over 10 stk bare på en plante og ennå flere blomster var der og jeg har 7 planter :))fungerte helt flott med en plastikksekk tredd over hode

er ikke disse nydelige :))det er store sorte bønner

og disse skjønnhetane her skal bli store kvite bønner :))

og sukkererter kommer i bøttevis,får bare håpe dei ikke vokser over evne når vi no blir borte et par uker

grønnkålen jeg var i ferd med å gi opp grunner kålmøll ser no ut til å komme seg :))så det er håp

luftløken er festlige,noen kommer med en hel klase småløk i toppen og noen med et par som her og disse ser ut til å ville lage seg med ennå en etasje med småløk :))disse småløkene har jeg planer å sylte ned på glass i år :))

jeg får nok av rips å høste etter ferien

dei begynner så smått å få farge no

og som dere ser blir det godt med solbær også så jeg får nok å gjøre på til høsten :))

no er det ikke bare i matkammerset det bugner hos meg selvsagt blomstrer det frodigt også

spanske margeritter

lobelia

hærlige duftroser

rosa kongslys :))hvet ikke hva dei heter men er jo lik den gule da

og hos meg vokser det overalt som her hvor disse flotte gule kongslysa har etablert seg i grusen ved fjøsveggen :))

ønsker dere alle en deilig og fin sommerkveld

14 kommentarer

Siste innlegg