regn men hva så ?

I dag regner  det men jeg lar meg ikke stoppe av den grunn,så jeg kledde meg i regnhyre tok med spannet og gikk tur i skogen :)) siden det regnet tok jeg ikke med fotoapparatet noe jeg nok en gang skulle angre på for jeg gikk meg nesten på en fugl som ikke lot til å legge merke til meg.

Jeg prøvde med min manns gamle mobil men bilde ble for dårlig,fant et bilde på google som jeg tror er fuglen jeg såg

en tretåspett, i tillegg kom jeg over en liten fugleunge som til slutt gav opp å stikke av fra meg

den satt aldeles musestille inni krattet.

Gikk i skogen hvor jeg fant mange hekseegg

slik ser den ut når den modnes forandrer den seg

til en geleklump og ut av hullet i midten vokser det ut en stanksopp

jeg kom over en knippe småsopp

jeg tror dette er en nelliksopp og det er vist en god matsopp,men jeg holder meg alikavel unna den siden jeg ikke er 100 % sikker.

Steinsopp derimot plukker jeg og i dag kom jeg over et par store eksemplarer som var helt markfrie

siden disse var noe store så valgte jeg å fjerne rørlagene og det ytterste hinnelaget på hatten,delte dem opp i pene tynne skiver og nå ligger dei til tørk inne i bakerovnen min :))

Vel heime etter en fin skogstur tok jeg et bilde av reinfannen i hagen,synes den er utrolig vakker og pynter godt opp med sin skarpe gule farge

2 svære tuen nede ved elvakanten på min nye plen :))

så en kan ha en fin dag tross regnvær :))

13 kommentarer

Siste innlegg