Innhøsting

I dag har det vært tørt og fint ute,ikke det varmeste været men friskt og fint :))vi møttes 3 damer hos ei granne og der koste vi oss med kaffe ute,vi fikk servert nyplukka rips med vaniljesaus på til kaffen.Det gav mersmak så da jeg kom hjem gikk jeg ut i hagen og startet innhøsting av egne rips

det ble en full balje i dag og enda er der flere baljer igjen der ute,og fortsatt er veldig mye umodent.

Mulig jeg tar en del av dei umodne alikavel for vil mann lage gele er det en fordel att bæra ikke er modne for da blir geleen stiv uten certo i .

Yngste jjenta vår er 22 år i dag og vi er innvitert til Volda på middag,så dette får stå til senere eller i morgen før jeg tilbereder det.

Jeg liker å fylle opp noen korger til kos,resten blir saft og gele

Har dere andre gode alternativ til bruk så tar jeg gjerne imot forslag 🙂

16 kommentarer

Siste innlegg