Bærtid og kalde netter

God morgen.Her i huset er jeg i full sving,det er bærtid og da må en nok mare ha seg ut av senga :))

Da jeg stod opp var det bare 5+ ute himmelen er blå og sola varmer på dagtid,men jeg er spendt på om alt i hagen rekker å bli modent om nettene skal fortsette å være så kalde har iallefall planer om å ta pelargoniane inn om natten no.

I går plukket jeg en balje med rips det ble 8 kurver

og14 små glass med gele

jeg kokte opp bæra i går og lot safta renna av i natt så selve gelekokingen har jeg gjort nå på morrakvisten:)

Da jeg gikk ned i fryseren med korgene måtte jeg rydde litt for å få dem ned i bunnen,der dukket det forsyne meg opp 3 kg med renska villbringebær fra sist sommer:))så nå står dei på kok til syltetøy.Da sier jeg meg fornøgd med bringebær i år og dropper å gå ut og plukke mer,det er koselig å plukke dem men tidkrevende å renske og så skal jo det spisest også :))

Siden det blir en strålande dag med solskinn vil jeg nok plukke inn så mye som mulig av ripsa i hagen i dag for det ryktes att vi får regn igjen i morgen.

Da ønsker jeg dere ale en fin fin dag og har dere ikke bær i hagen så finnes det sorten ute i skogen :))

8 kommentarer

Siste innlegg