Jeg gjorde det

Jeg tok kjangsen og spadde opp tomatplantene som stod ute,dei hadde vokset seg inn i hverandre og den ene ble havert i basketaket med å få dem fra hverandre :(5 svære greiner fulle av blomster knakk rett av

her står den inne i et hjørne fortsatt noen greiner igjen og noen blomster så får vi se hva som skjer.Denne kommer fra et frø jeg tok av en liten tomat i kjøleskapet

så var det den andre,den holdt seg hel og var mye kraftigere i vekst,denne kjøpte jeg som bitte liten plante for 29 kr,det er en krukketomat som skal tåle balkonglivet

og den har iallefall noen tomater på:))så vi får iallefall smake sorten i år.Jeg sådde frilandsagurker i badekaret ute også det gikk tregt og jeg trodde ikke det ville bli noe av dem,men i dag ble overaskelsen stor da jeg oppdaget mange blomster på dem

så kommer det litt govær igjen så blir det vel agurker også men disse vil jeg ikke flytte  men la bli under fiberduken

måtte sjekke gulrøttene mine også,ikke så lange kanskje med utrolig sprø og gode var dei :))

I dag innviterte jeg ei venninne til kaffe i drivhuset da måtte jeg pynte litt hi hi

jeg hente opp en solhatt :))la duk på bordet og fant fram en lanterne med bateridreven lys inni,og det er greit for jeg er stygg å glemme å slukke lysa når dei er ute.

Vi hygget oss med kaffe og sjokoladekake før vi spaserte oss en tur .

denne pelargonien har blomstret i ett siden mai :))no står dei i drivhuset så kanskje jeg kan nyte dem hele september også.Må nok ta et par stiklinger i tillfelle disse store ikke står over vinteren

nydelige snøkvite pelargonia,fikk stiklinger i sommer som nå har slått rot og blomstrer fint

og så har jeg denne vakre pelargonien her,knipset av en stikkling tidlig i sommer da jeg var på tur hos min søster ,hun hadde den i blomsterbeddet sitt :))

no skinner sola så jeg får stikke ut og plukke noen bringebær bak løda vår :))

14 kommentarer

Siste innlegg