Fjelltur :)

I dag hadde jeg tenkt meg på skogstur,da tenkte jeg på granskogen jeg ikke fikk gått i fredag når sønnen etterlyste meg :))Men det ene skrittet oppover tok det andre med seg og jammen ble det en skikkelig fjelltur på fruen :))

jeg har kommet meg opp til granskogen og utsikten er det ikke noe å si på

turen fortsatte oppover og granskogen begynner å komme forsvinne ut av synsvinkel

der var granskogen borte:))og nå ble målet å komme så høgt opp att jeg kunne se ned på Leira:))

Det ble en intens fuglekvitter og jeg stoppet opp og tittet rundt meg,og der inne i eina ser jeg et bitte lite rede

og der tittet det opp noen bitte små dunhoder,mammaen fløy bort og en av ungene reiste seg opp,ikke mye større enn lillefingeren minn disse små her:))jeg gir dem fred og fortsetter oppover

nå er jeg så høgt oppe att jeg ser utover mot Ålesund

endelig nådde jeg målet mitt og langt der nede ser dere Leira :))det var en flott tur,jeg ble selvsagt veldig svett men det gjør ikke noe.

På vei ned igjen delte stien seg i 2,jeg valgte å ta den motsatte av den jeg fulgte oppover :))det er jeg utrolig glad for,ja for dere har vel skjønt att bøtta var med meg hi hi.

Jeg såg noe gult,trodde det var løv fra en bjørk ,men noe sa meg att jeg burde undersøke det løvet hi hi og jammen var det kantareller :)) det er første gang jeg finner det her på Leira

og når jeg først skulle finne litt sopp så fant jeg 4 sorter

Det har med andre ord vært en superfin dag:))nede i bygda igjen stoppet jeg hos ei granne,måtte kvile føttene litt:)hun serverte like godt deilige brødskiver og nykokt kaffe :))

Nå har jeg kokt kantarellene i lettsaltet vann og fylt opp i frysebegre,steinsoppen er oppskåret i tynne skiver og ligger til tørk,resten er sprøstekt og tilsatt dagens middag som er hjortegryte :))

Ønsker dere alle en fin tirsdagskveld

18 kommentarer

Siste innlegg