litt av hvert

Dagen i dag ble ikke helt som planlagt,men den ble fin alikavel :))

Vi kledde oss for en rask tur på butikken,og i tillegg skulle jeg en tur innom hagesenteret.

På vei bortover fikk vi telefon fra svigermor :))hun har vært på tur og ville sitte på hjem igjen,klart det vi skulle gjøre oss ferdige før vi hentet henne hos min svigerinne.

Turen startet på hagesenteret og der fikk jammen min kjære en utrykning :((det hadde vært branntiløp i et hus etter en feil på strømnettet i går.Han kjøre meg opp til svigerinne og svigermor før han forsvant på jobben.

Ja ja vi damene fikk noen hyggelige og svært varme timer sammen,ja jeg måtte faktisk låne en kortebukse :))

Noen timer senere var han ferdige og vi kunne kjøre hjem igjen.Hva som ble med fra hagesenteret får dere vite i morgen :))men vi jobbet litt i hagen når vi kom hjem da,mannen slo plen og jeg høstet :))

jeg plukket inn mangolden jeg har sådd,den kan brukes på samme måte som spinat og fryses rå så nå har det kommet i min fryseboks til senere bruk.

Så plukket jeg litt rips,denne gangen til noe nytt som jeg ikke har prøvd før:)jeg skal lage min egen ripslikør

ja jeg kjøpte min aller første flaske med sprit i dag :))hi hi,

Fyll opp 2 2liters glass med rips,fyll på med 400g sukker og etterfyll med 40-45% sprit,min var 43 %,dette skal snus 2 ganger daglig til sukkeret er oppløst,og la det stå minst 4 måneder før bærene siles fra,forhåpentligvis sitter jeg da igjen med 1 liter frisk og god likør til jul :))

Men no er det natta og jeg ønsker dere en riktig god natt

10 kommentarer

Siste innlegg