Akkutt lei :))

Jepp jeg greidde det kunstykke å bli akkutt lei av rips i dag,det ser ikke ut til å ta en ende hi hi.

haugen på dungen,sukk .Jeg gikk ut for å hente resten da jeg plutselig ble lei,no skal fuglane få resten der ute,finito :)jeg rensket et par kg som skal bli til sylte,det skal min mamma få med meg:)så fylte jeg opp en saftkoker,joda haugen forsvant men balja var full fortsatt.Jeg gikk rett og slett opp til svigermor med resten hi hi ogg hun ble glad og jeg er fornøgde :))

Noe få reddiker fant jeg ute så nå er det slutt for dem også i år

men no har jeg bare et tonn med plommer igjen sukk,håper mannen spiser medan han greier :))

 

10 kommentarer
    1. Her kommer alt vi har i kjøleskapet og frysen fra Rema. ;o) Fatter ikke at du får tid til alt dette her du holder på med. Er ekstremt imponert her jeg sitter.
      I år har jeg et pæretre som er fullt av frukt. Aner igrunnen ikke hva jeg skal bruke det til .. noen gode forslag mottas med tatt. :o))

    2. Herlig! Her har jeg også overlatt resten til fuglene. De skal jo ha mat de også 😀
      Du har vært superflittig da! Må jo ha laget mange typer sylte i år? Hva lager du med plommer? Likør? legger dem i lake? Baker dem? Eller blir de plommesyltetøy?
      Mitt plommetre fikk 1 plomme i år… :-/
      Ha en finfin kveld 🙂

    3. Grete: det er sant,svigermor kom ned igjen med halvparten av det jeg gikk opp med,hi hi men hun fikk pent ta det med opp igjen også :))hun var redd for å ta for mye.
      Fuglane treng mat ja og rips liker dei godt,og så kan det jo være kjekt å bare putte litt rett i munnen

    4. Fru Stussli: her spiser vi plommer medan vi greier det :))rett i munnen hi hi,masse blir til plommesylte,noe til saft og noe lager svigermor hermetiske plommer av :)) ja noen deler jeg i 2 tar ut steinen og fryser ,det blir til plommegrøt som jeg serverer krem til i vinter 🙂

    5. Livsrom: Nei jeg må jo bli ferdige med denne innhøstingen :))hos oss blir det 3 forskjellige sorter med plommer,nå er blåplommene modne,problemet kommer med opalen som er i emning for der bugner det over og får vi en fin høst avslutter vi med victoriaplommer,men dei går strort sett rett i munnen 🙂

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg