Regn,sol, snø

God kvelden,ja her har vi vært aktive hele dagen og været har vært svært omskiftelig.Vi har hatt øspøs regn,vi har hatt blå himmel og solskinn og ja det ligger nysnø på dei høgste fjelltoppane.

Vi reiste tidlig bortover,jeg trengte litt forskjelligt av kolonial,men vi handlet vist mer enn det,det ble notgjerde som skal opp på oppsiden av drivhuset,det får dere se når vi er ferdige :))

Så ville jeg innom plantasjen :))og der kjøpte jeg mitt eget oliventre 🙂

og den er full av olivenfrukter :))

Det skal få stå i drivhuset i høst,så får jeg lese meg fram til hvordan treet skal stellast og hvordan jeg skal legge oliven i lake :)ja for oliven kan vist ikke spises naturell.

dere ser sola skinne ikke sant 🙂


paprikaene mine vokser og trives i drivhuset :))

jeg sådde sommerasters i vår og nå kom den første blomsten :))det var et drivhus som måtte til hi hi.

det regner ut i fjorden og sola skinner hos oss i neste øyeblikk var det motsatt

og som dere ser ligger det et snødryss på Jakta i kveld 🙁 det likte jeg ikke

Vi har jobbet ute i hagen i ettermiddag,mannen boret noe hull i berget over drivhuset og han spadde opp resten av jorden som jeg gav meg på :))

Litt stein ble lagt bak ,div utstyr ble ryddet i hus og bilen ble vasket,ja mannen vasket vist under altanen også :)),

I dag kjøpte jeg ikke gulrøtter på butikken for nå kan jeg ta inn litt fra egen avling 🙂

:))

håper dere også har hatt en fin dag i dag og ønsker dere en fin lørdagskveld

18 kommentarer
    1. Ja, her har vi ikke vært så aktiv, bortsett fra i dagtidlig. Sto opp kl 0700 og sydde litt på ei pute, den ble også ferdig.
      Ellers har vi hatt snekker her, hjelper Gubbelure å skifte vindu i huset, blir så bra så.
      Oliventre høres eksotisk ut, kjøpte du det på plantasjen? Fint sikkert å ha i drivhuset. Oliven er godt, vi spiser mye av det.
      Ha ei god natt:)

    2. Så flott oliventre og noen herlige store og fine paprika 🙂
      Uff snø, det er ikke jeg så glad i. Ungdommene mine har allerede begynt å glede seg til snøen kommer og de kan finne fram slalåmskiene.
      Ønsker deg en fortsatt fin lørdagskveld

    3. Aldri en dag uten markens grøde hos deg:):) For et flott oliventre du har fått deg. Håper du får det trygt gjennom vinteren.
      Snø i fjella? Uff, det var ille. Og jeg har ikke besteget en eneste tind i år. Ikke blir det vel heller, så fullbooket som jeg har det;)

    4. Heldigvis har vi ikke fått snø på toppene enda. Det er en fin dag er med sol og 14 grader så nå håper jeg at jeg kan få gjort litt ute idag. Jeg skal samle litt frø til neste års blomster og drivhuset skal ryddes slik at det er klart til våren.

    5. Du imponerer meg altså! Har ikke sett maken til produktiv dame.
      Og så er jeg bare SÅ misunnelig på drivhuset ditt. 🙂 Spennende med oliventre. Og så med så store oliven!
      Og paprikaen din er flott! Her står de i solveggen, men er ikke i nærheten så store. Og så spørs det om de i det heletatt rekker å bli modne…
      Men snø, Connie? Alt nå… Å huff! Det går nok noen måneder til før den kommer hit. Heldigvis!

    6. Livsrom: he he ,nei nå på denne tid høster jeg mye og nå begynner hjortejakta også så snart får jeg vel en skrott servert på kjøkkenbordet :))det har kommet ennå mer snø i toppane i natt så det spøker om du vil opp i dei høgdene ja

    7. Huset på landet: he he takk snille du :)) tenker du også får et drivhus om du ber pent om et hi hi,bare du ikke setter det opp på berg slik vi gjorde det for det gav merarbeid .
      Paprikaene som vist på bilde i går er planter jeg sådde i fjor vår,første år stod dei inne på hobbyrommet mitt og nå andre år sette jeg dem ut under plastikk i påvente av drivhus,jeg las att paprika bar mest på det andre året.Har du mulighet så kan jo du også tre plastsekker over paprikaplantene dine .
      Likte ikke snøen jeg heller nei og i natt kom det ennå mer,no er jo fjella her høge da,men alikavel det kvite forteller oss hvilken årstid vi nermer oss no

    8. For et nydelig bilde du hadde fått av regnbuen!! :o)
      Her er det fortsatt mest sommer, litt regn natt til lørdag, men det var på en måte bare godt. Er skrekkelig lenge siden sist nemlig, og det lukter så godt ute etter et regnskyll.

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg