hva gjør mann

Ja hva gjør mann når en har plommer i bøtter og spann ?blåplommene måtte takast no det var ikke bønn

og opal kommer i rekordfart attiveien.Vi spiser og mannen fråtser men det monner så lite.

Jeg har kokt sylte,nå lager jeg saft,men fortsatt er det masse igjen.Jeg kunne selvsagt lært meg å hermetisere,men det er verken barna eller mannen så lystne på,plommegrøt derimot liker vi alle,med fløtemelk på mmmmmm,:)så nå prøver jeg noe jeg ikke har prøvd før

plommene ble delt i to og steinen tatt ut

jeg fylte opp 3 slike brett,nå står dei i ovnen på ca 70grader med døra på gløtt,jeg skal nemlig gjøre et forsøk på å tørke plommer til sviske :))det burde vel gå med litt tålmodighet :))men fortsatt er bøtta halvfulle,skal ikke klage ,hvet att jeg er heldige :))blir sikkert litt mer sylte i morgen.

 

13 kommentarer

Siste innlegg