Tirsdag

Det er tirsdag og jeg er i full sving som vanlig :))Tok meg en snartur i skogen for å sjekke ut traktkantarellane,fortsatt er det meste bittesmått,men litt fikk jeg med hjem

jeg lar disse bare ligge slik og tørke,enkelt og greit

jeg hadde nøkkel til naustet i lomme fant jeg ut og ville prøve fiskelykka før jeg gikk inn igjen

en stakkars makrell beit på,skulle gjerne hatt 2 men no blir det denne til middag i dag så får eg varme litt rømmegrøt til mannen :)men det kan jo hende jeg stikker ned og prøver litt til på kaia da :))må bare rote ferdig på kjøkkenet først.

Plommene vi plukket i går må jo stelles,så jeg har kokt litt sylte (2 kg ) og nå damper jeg plommesaft med litt eple i.

Plommene jeg forsøker å tørke ser helt flotte ut

dei smaker godt og har fått en myk og fin konsistens,så folkens dette går bra :))plommer egner seg helt utmerket til tørking

Håper dere har en fin dag alle sammen 🙂

12 kommentarer

Siste innlegg