Hjemmelaget

I dag har jeg stort sett sittet på baken :)og jeg kjenner att kroppen virkelig trengte det.Men sitte 100 % uten litt bevegelse er ikke helt bra det heller så litt baking innimellom har jeg gjort da,men dere hvet deigen skal heve en time,en time til å sitte i ro da :))og så skal brøda steke en time,det ble nok en time til å sitte på det hi hi

den største bolken i dag var når jeg trillet ut rundstykket på 3 brett

lagde store rundstykker så jeg ble fort ferdige hi hi,og nå sitter jeg og nyter en deilig lunch med nystekte rundstykker og hjemmelaget plommesylte på

det var godt :))

Spurte mannen hva han ville ha til middag i dag,der fikk jeg bare et blikk,hmm skal tru hva det er for en rett da :))

Så oppdaget jeg att noen tomater jeg hadde på benken var vel overmodne,en halve paprika var skrukkete,vel da var middagen bestemt :))kutt opp grønnsakene og lag en deilig hjemmelaget tomatsaus

dagens rett blir dermed pasta med hjemmelaget saus :))har dere overmodne tomater eller andre visne grønnsaker så kutt det opp og kok en deilig saus :))i tillegg til paprika og tomat har jeg i litt gulrot og løk samt litt selvtørket basilikum og noen kantareller,når dette har fått kokt seg mørt blander jeg i litt stekt kjøttdeig :))enkelt og godt og ingenting går til spille

ferdig saus,har nå brukt stavmixeren og tillsatt tomatpure,oregano,parmesanost og fløte:))

Regnet som var i dag morges forsvant rimelig fort men har blitt erstattet med tåke langt ned i fjella.Vurderte jo å gå en tur,men har slått det fra meg i dag vil jeg bare være inne og hente meg inn igjen :))

 

25 kommentarer

Siste innlegg