Kos med veslejenta vår

I dag våknet jeg godt utkvilt etter en super dag i fjellet i går,ikke noe gangsperre i det hele tatt.

Yngste datter og jeg hadde en fin dag sammen i hele dag,ja det var sol og nydelig vær så tulla vår ville på fjellet i dag også og plukke tyttebær.

Siden jeg følte meg fin i dag så var det bare hyggelig med nok en dag i fjellet,ikke en slik strabasiøs tur som i går,men bratt er det uansett her inne i fjorden.

Det kostet å komme seg opp for jeg fikk en god blemme på helen i går,utstyrt med gnagsårplaster trudde eg det gikk greit,hallveis opp gikk det hull på :((og det ble smertefullt å gå.Sta som eg e kom eg meg opp alikavel og når vi kom opp på flata gikk det bedre med føttene.

jeg er like glad hver gang jeg kommer meg opp :))men no skal undersåttene få kvile noen dager .

Vi plukket 5 kg med tyttebær i dag også,så på vei ned igjen sa jeg att jeg var ferdig med min tyttebærhøsting i år,jeg har faktisk plukket 13 kg med tyttebær nå i høst og det bør holde lenge

ei blid og fornøgd jente klar for hjemtur med sekken full av bær

og fruen selv gjør seg klar for nedturen igjen

Vel nede var det bare å hive av seg fjellskoa og kjøre inn til valgurna for å gjøre borgerplikta vår.

 


Da borgerplikta var unnagjort koste vi oss med å grille middagen vår ute


koselig med en jentedag 🙂

etter middagen var det duket for desert i drivhuset siden det begynte å bli litt hustrigt ute

sjokoladepudding og kaffe smaker godt etter to flotte dager i fjellet.

Men jobben var ikke ferdig,masse bær ventet på å bli rensket

I morgen er jeg alene igjen så jeg får lese litt blogger da,nå ønsker jeg dere en riktig god natt

14 kommentarer

Siste innlegg