Loffedag

Litt rart å ha en rolig dag etter litt for mange hektiske dager :))men deilig er det.

Tåka som var her i dag morges er borte og sola skinner,jeg tok med strikketøy og besøkte ei granne:))det ble noen timer med koselig prat,strikking kaffe og lefser :))

Da jeg gikk ned igjen var det litt for fint å gå inn igjen så jeg syklet en liten tur til soppskogen min,det er ikke mange metrane men jeg orket i gå :))ville se hvordan det var med traktkantarellane,dei vokser i nedre kant av skogen ca 4 meter fra veien så jeg må ikke langt til skogs.

Sopp skal en ikke plukke langs veien,men denne veien er ikke i bruk lenger for no går bilveien gjennom tunell

det var ikke rare greiene ,bittesmå og bare på en liten askjett,det er tørt her så det ser ut som att dei tørker bort rett og slett,ja ja litt blir det da innimellom alikavel.Jeg tørker dem og legger dei i ett glass

slik kan dei no oppbevares i flere år.

Jeg tusla litt i hagen og nyter dei flotte ringblomstrane som er på sitt fineste hos meg nå

jeg sådde dem langs elvakanten og det var en lur plass :))

                              
             

Som dere ser er det flere forskjellig ringblomster i mitt bedd og alle er dei like vakre :))

Har nå strikket ferdig en klut også

Bomullsgarnet er kjøpt hos søstrene grene i Sandnes,et godt og mykt garn som passer her supert til kluter.Godt å strikke av,veldig drøy ,utrolig mykt resultat og lekre farger :))

Har begynt på en liten barnegenser også,men det får komme sden ;))

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg