litt nytt i min høsthage

God kveld kjære venner 🙂 i ettermiddag fikk jeg lyst til å lage noe godt av div fra min kjøkkenhage :)jeg elsker virkelig å rusle bort der og hente meg sprø og deilige grønnsaker 🙂

sukkererter,noen få bønner,gullrøtter,løk,persille og sar  og frilandsagurker 🙂

og jeg var innom drivhuset og hentet meg en stor fin paprika :)dei har ikke fått fargen sin ennå men smaker alikavel deilig 🙂

jeg kokte en saltlake og ot den bli kalde,kuttet grønnsakene i store biter og helte laken over,ja jeg tilførte en rød paprika,sjarlottløk og kvitløk i tillegg,dette skal nå ligge til i morgen kveld.

I morgen skal en eddiklake lages ,da skal grønnsakene på glass og eddiklaken skal helles på,så skal det stå slik noen dager før det kan nytes til enkelte gode høstmiddager :))

Så har min kjære kjøpt nydelige betongheller til meg 🙂

og i kveld la min kjære hellene inn i drivhuset til meg :))heldige meg 🙂

:))dette ble bra ikke sant

det er fortsatt masse plass til plantekasser til våren

her bak i enden skal jeg etterhvert ha hyller

og på hellene kan jeg nyte noen potteplanter :))

nydelige sommerastersen min som tok feil av årstida hi hi

8 kommentarer

Siste innlegg