plikter og kos :)

Ja i dag har jeg hatt litt av en dag,som soknerådsleder var jeg pliktig å møte i kirken ilag med resten av soknerådet,vi har fått ny prest og han debuterte med sin første gudsteneste her hos oss i dag :)en flott og flink ung prest på 32 år.Etter gudstenesten inviterte vi i sokneråde kirkelyden på kaffe i bedehuset,det ble vellykket og alle fikk en trivelig dag.

Men så var det meg og soppen da :))i dag var det soppdag i Ørsta med soppkontrolør,dette er noe jeg hadde gledet meg til lenge.Selvsagt krasjet det med min plikter,men jeg avtalte alkavel med min kjære att vi kunne reise bortover kl 14,da hadde vi spist ferdig og soknerådet hadde fått samtale med presten,jeg fikk fri til å stikke av ,siden dei andre da måtte rydde og ta oppvasken,så tok jeg gulvasken da vi kom hjem igjen :))helt ok det.

No fikk ikke jeg lange stunden å lete etter sopp på,45 min så måtte jeg gå tilbake om jeg ville rekke kontroløren.

Jeg tok med 2 kurver,1 til sikre sopper og en til nye sorter  :))det var lurt for alle mine nye sopper var uspiselige,håpet selvsagt att jeg skulle lære minst en ny sort men det rakk jeg ikke.

jeg kom alikavel ikke tomhendt hjem igjen

jeg fant en god del traktkantareller

noen få kantareller

og noen rødbrune piggsopp:)og det må jeg si meg fornøgde med på så korte tid som jeg hadde:)

nå er kantarellane kokt i lettsaltet vann og blir nedfryst i kraften,piggsoppen er tørrstekt på panne og blir nedfrosen i pose,traktkantarellane skal ligge på brett til dei er tørre så oppbevarer jeg dem på glass.

I morgen skal jeg ha min første konsultasjon med fysioterapauten,det blir spennende og travelt for jeg har no låst meg til pendling og trening 3 dager i uken i 8 uker :))

11 kommentarer

Siste innlegg