Slik kan det gå

I dag tenkte jeg att det kunne være greit å teste min nye sopp pose i en ny og ubevandret granskog her på Leira.Med frisk mot trakker jeg i vei,men det ble alt annet enn en lett tur

det startet greit og inni skogen kom jeg i tillegg over en gostol :)men utsikten fra gostolen var så som så

bare urskog,ja ja stien var grei og jeg trodde jeg straks var fremme og trakket videre

helt til jeg kom hit og oppdaget att jeg var på feil side av elva :(stri elv på en side og ur på den andre siden,jeg var fanget he he er det mulig :)jeg valgte å gå /kravle over ura for så å rote meg borti en ny skog,jeg fulgte dyretrakket ,men det gikk bare oppover og oppover


 jeg skulle da ikke høgt til fjells,jeg skulle en tur i skogen jeg :))da var det bare å avslutte dyretrakken og begynne nedover bratta uten en sti å følge,sukk.Ikke fant jeg en eneste spiselig sopp heller

fluesopp egner seg bare på kamera.Endelig ser jeg en lysning :))

ha ha jeg hadde kommet ut på jorde til grannen :))da var det bare å følge geitaråsen ned igjen hi hi

og geitene ,ja dei lurte nok på hva slags tulling som kom der valsande forbi fjøsen :))

Naboen til geitebonden var ute og baud meg inn på kaffe og kake :))det var myyyyyyye kjekkere en å utforske ny skog alene :))

Da jeg kom hjem tenkte eg att en liten rask tur til min soppskog kunne eg ta,ville sikkert finne noen få traktkantareller som jeg kunne bruke i dagens middag :))

nå tok jeg sykkelen,gikk opp på motsatt side av skogen min enn det jeg pleier og hva annet går jeg meg på en kantareller :))

går det ann ?etter alt det strevet,fra no av så skal jeg holde meg til min skog :))der finner jeg alle typer matsopp 4 meter fra veien  :))så hører jeg noen som roper,min sykkel var oppservert :))ei venninne kom sykklande,lykkelig med en panne full av kantareller i min nye sopp pose syklet vi heim til meg og koste oss med kaffe og ostekake i drivhuset :))piggsoppen på bilde hadde desverre mark i seg og måtte vrakes,men kantarellane ble snadde til dagens kotelettmiddag 🙂

Da mannen kom hjem fikk jeg beskjed om att vi skulle hente en halve hjort i kveld,å hjelpes tenkte eg,men min kjære hadde ordnet med slakter :))så nå har han og broren reist til nordfjordeid for å få slaktet partert og vakumpakket :))og jeg får det ferdigt og klart til å putte i fryseboksen.

Ja slik ble min dag i dag :))og i morgen skal jeg vist svette hos fysioterapaut 🙂

14 kommentarer

Siste innlegg