Dag 3

Da er jeg ferdig med 1 av 8 ukers trening :)i dag gjorde det enda mer vondt enn i går,så jeg tenker att jeg blir verre før jeg blir bedre,men når det er sagt så er jeg ikke låk etterpå :))det er kun når jeg gjør øvelsane jeg har fått beskjed om.

I dag var jeg ferdig før 10 og siden yngste datter var fri og hjemme tilbrakte vi hele dagen sammen i huset vårt i Volda.

Da vi bodde der selv gikk jeg tur rundt Rotevatnet hver dag,så jeg spurte datter om vi kunne gå en tur dit i dag :))joda og vi fikk en hyggelig tur

yngste jenta mi 🙂

og ho mor selv på tur,og ja dere ser att sopposen er med :))

veldig fin turvei dette

her ser vi over vatnet til byggefeltet hvor vi har hus,sånn ca midt på bilde.

Vi møtte på denne ,ikke hvet jeg om det er frosk eller padde

en flott eksemplar av rød fluesopp

men som dere sikkert har forstått ble sopposen også brukt :)rødskrubb,blek piggsopp og små faste kantareller  som vi fant langs veien måtte selvsagt bli med hjem 🙂

rødskrubb og piggsopp ble stekt ,denne boksen skal i frysa medan resten havnet i hjortegryta i kveld

og dei små faste kantarellane

dei skulle bli til sopp picles,og ja jeg kjøpte soppkniv i dag 🙂

så nå har jeg altså endelig fått noen fine små eksemplarer på glass :))og når jeg først var i gang la jeg kvitløk i olje med timian og basilikum,begge oppskriftene er fra en kokebokhefte jeg kjøpte på coop:)

Jeg har bestemt meg for å flytte bort i huset vårt i Volda,det blir så lang pendling for 3 kvarter hos fysio og det blir for travelt i 2 måneder,så neste uke blir jeg litt på Leira og litt i Volda ,og i Volda skal jeg bruke litt tid i skogen :))og med veslejenta i samme hus blir det koselig for hun er like interesert i matlaging som jeg er 🙂

Håper dere har hatt en fin dag

8 kommentarer

Siste innlegg