Det er min dag i dag :))

Ikke bursdag nei,men min dag med det en kan kalle flaks :))

Lette frem sykkelen min og syklet en tur,med i sekken var selvsagt kamera og sopp posen min:))en kan jo aldrig vite hva jeg kommer utfor

det første jeg kom over var en klynge med oransjebeger.Den kan vistnok spises men er best som dekor og bilde

vakker terreng å gå i,men så dukker dei opp

jeg måtte se etter to ganger

det var kantareller,ekte kantareller og dei var overalt :))

jeg tok ikke bilde av funnstedet for det vil jeg ikke røpe hi hi:)det var garantert mer der men jeg hadde neglebitt siden det ikke var sol der,og tungt var det å bære også :))

noen ble kokt i lettsaltet vann ,noen lot jeg safte seg på stekepannen og dette er nå fordelt i passe porsjoner klar for nedfrysing

og dei minste faste eksemplarene har nå fått saftet seg og skal bli til sopp picles.

Jeg kan ikke være annet en kjempefornøgde med dagen min i dag.

det vokste også et par flotte eksemplarer av gullgaffel

den kan ikke spises men et vakker der den står i naturen

dette er også en art jeg kom over,tror det er en vokssopp men hvilken greier jeg ikke å bestemme uansett den ble ikke med hjem,da jeg ikke hvet om denne er spiselig.

det var på tide å sykle hjem igjen,og vel heime fikk jeg knipset bilde av en vakker øyestikker

men no må jeg sette på middagen :))ha en fortsatt fin dag

 

18 kommentarer

Siste innlegg