en helg er over

Da har vi kommet til slutten på en fin helg,pencilinen virker så jeg har kunnet kose meg hele helgen :))

Det har vært nydelig vær fra en skyfri himmel,kaldt er det og sola skinner på huset vært i knappe 2 timer no,da blir det ekstra kaldt så det er bare å finne frem vinterklea.

jeg tok en absolutt siste tur innom skogen i går,det var ikke mye å finne der lenger :)noen få traktkantareller som havnet på lørdagspizzaen og så kom jeg over disse kvite soppene her,har ikke greid å artsbestemme dem så jeg lot dem stå.

Det var vakkert i går men sola var borte da jeg hadde vært innom skogen

sola er der langt fremme men ikke over husa

og når sola ikke lenger tar alle steder begynner dei siste sommerblomstene å bli innhyllet i frostrim

Da vi stod opp i dag morges hadde det lagt seg et kvitt teppe ute

ikke i form av snø :))men tåke,og som dere ser var himmelen blå bak tåkehavet :))

da sola kom frem kl 14 kledde vi oss og gikk en tur,turen i dag endte opp på Viddal

på veien var det flere ting å ta bilder av,som denne svermeren som hadde tatt en pust i bakken

en liten alke

blåklokkene klamrer seg til livet

men det er høst så sommerblomstene må nok snart gi tapt ,og frosten tar mer og mer over

denne frosten kom på den stunden vi var på tur

vanskelig å velge ut bilder fra turen i dag :))så jeg legger bare ut litt av hvert 🙂

siden vi brukte beina og ikke sykkel så slet jeg litt for det er et stykke å gå ,så jeg var glad da vi møtte på ei av bebuerane som baud oss på kaffe :))

jeg var ikke sein om å takke ja hi hi så fikk beina kvile før vi tok turen hjem igjen + en hyggelig prat med ei usedvanlig kjekk og oppegående dame i sin beste alder 🙂

fruen nærmer seg 90 ,bor aleine og greier seg selv,hun kjører bil og går gjerne til Leira også :)jeg må bare beunde henne søt ,snill og veldig gjestmild 🙂

slik ble vår helg,i morgen skal jeg på strikkekafe og pakke ned litt varme som skal få bli med til Volda på tirsdag :)men no skal jeg strikke litt,ønsker dere en fin søndagskveld

15 kommentarer

Siste innlegg