jentegenser

God morgen.

I dag sitter jeg på Leira :)) dagen blir nok mest brukt på bedehuset,vi skal ha førmiddagstreff kl 11 med påfølgande soknerådsmøte kl 14.00,

Det hadde selvsagt vært kjekt om dagen kunne nytes til det jeg selv ønsker,men no har jeg dette vervet  så da så .

Det er 14+ ute og alt av snø i fjelltoppane er borte og jeg er glad for det :)vinteren blir ellers lang nok,det betyr att sykkelen skal fram i dag :)jeg kan like godt nyte en sykkeltur når jeg alikavel må til Bjørke,litt over 2 km hver vei.

Så var det genseren,jeg ble ferdige å strikke den i går kveld,den er i ca str 6-7 år og strikket i en blanding av ida fra europris og sisu kjøpt på en vanlig garnforetning:)jeg har delvis laget oppskriften selv da dette i utgangspunktet var en tunika.

Mange tråder er festet ,men noen er igjen på innsiden :))kjedelig arbeid som jeg vil ta litt no og da.

Genseren er først strikket med korte ermer,så har jeg plukket opp masker på undersiden av dei korte ermene og strikket lange ermer .

Litt tung og klønete,men jeg er fornøgde med resultatet :)Da gjennstår en barnegenser til,så jeg får ta en titt i arkivet mitt og se om jeg finner en oppskrift :))ønsker dere en fin dag

26 kommentarer

Siste innlegg