18 år er lang tid

Ja nå har jeg frisket opp litt minner,det er 18 år siden vi flyttet til Leira og i dag fikk jeg oppleve att 18 år er lang tid :))

Da barna var små var jeg dagmamma og jeg tok ukentlig alle mine 4 + dagbarna som var 3 ipå det meste i gangen:)med på tur rundt rotevatnet.Vi gikk ned forbi sjukehuset til butikken,der kjøpte vi gjerne en is og litt kjeks som vi hadde på turen.Disse turane var lystbetonte,barna storkoste seg og dagen gikk fort og greit mot kveld.

Vel nå 18 år etter var det vist ikke like lett lenger :))jeg startet som før med å gå ned til butikken,bare att i dag kjøpte jeg med div som skal være med til Leira i kveld

no hadde jeg ryggsekk på ryggen da :))så sånn sett gikk det greit med dette lasset på slep,turen tok jo ikke så lang tid ……trodde eg 🙂

jeg kom meg bort til start punktet

ned til vatnet,da må jeg ned denne bakken først

dette har blitt en offentlig badestrand siden vi bodde her sist

over brua

og bortover stien

her ser dere såvidt byggefeltet hvor vi bor

turveien går gjennom skog

og langs vatnet er det flere rasteplasser og det er satt ut flere søppeldunker

best som det er lyser noe gult mot meg:)

ikke hadde jeg forventet å finne ekte kantareller no

men jeg hadde håpet å komme over traktkantarell siden det er en som kommer seint på høsten,så lykken var att en vaskepose ble med på tur i jakkelommen min :))

dagmar herje stygt i skogane her,så det var masse tømmer som låg i stabler og det luktet helt nydelig

noen gule korallsopp på en råtten stubbe

beitedyra som går her har det godt

jeg har nådd andre enden av vatnet

og her badet vi da barna var små,nå har grunneigeren stengt av for fri bruk,så komunen lagde ny strand til folket på den andre siden av vatnet

så begynner veien opp igjen til byggefeltet

et koselig led

sover du ?

ingen respons å få iallefall

da har jeg kommet opp på hovedveien,men hvor er alle snarveiene vi brukte for 18 år siden ?borte vekk

bare lange asfalterte veier i dag

og der barna kunne springe fritt og kose seg på vei heim er det no barnehage og parkeringplass

jeg husker godt krittiken som rådde da dette huset ble malt,ja det var endatil omtalt i avisen,jeg er glad huseigeren fikk medhold for huset er jo utrolig flott da

hvem har sagt att bare rødt og kvitt er fint på hus

tilbake i gaten vår

aldrig før har jeg vært så glad for å se huset vårt:))turen var 3 ganger så lang som jeg husker den hi hi,snarveiene var borte og jeg var tissatreng hele veien,kunne ikke gjømme meg i skogen heller for det var mange som var ute og gikk i dag.

og det var ikke reint lite sopp jeg fant heller :))og dette var kun langs veien,jeg gikk ikke inn i skogen

et par rødbrune piggsopp,noen ekte kantareller og masse traktkantareller :))og det var mer av den sorten også.

Nå har jeg gangsperre fra topp til tå,turen tok 3 timer med jamn gåing,att jeg tok barna med på denne turen hver uke er meg en gåte i dag :))tror ikke det skjer no iallefall hi hi

14 kommentarer

Siste innlegg