Volda nisse

God morgen :))

I dag har vi ca 8+ grader ute,men snøen ligger no her kvit som før alikavel .Om det vil vare eller forsvinne får tiden vise.

 

Som jeg skrev i går var jeg og minstejenta vår på handel,jeg fikk kjøpt julegardiner til kjøkkenet her i Volda og dei ble hengt opp siden datteren vår hadde plukket ned sine gardiner :)huset kan jo ikke stå en uke uten gardiner hi hi,vel bilder fra etasjen over hode mitt får vente til vi har innrettet oss,no står det bare masse flyttekasser der oppe.

Jeg er veldig glad i engler og har noen som kommer frem hvert år til advent,julenisser liker jeg også men jeg har ikke så mange av dem,for meg må en nisse apelere til meg ved første øyenkast ,den må ha det glimtet i øya :)) vel da vi var på shooping i går kom jeg over den nissen,og siden vi skal ha litt jul både i Volda og på Leira i år så måtte jeg ha en Voldanisse 🙂

men han må nok finne seg i å vente litt med å komme frem,sånn er det med den saken hi hi.

jeg hadde med en 5 liters spann med epler fra Leira søndag,dei var små,hadde blitt mye og seige i skinnet,vanligvis ville jeg nok kastet dem ut til fuglane men ikke i år :))for jeg lærte av grannen min på Leira at jeg kunne koke dem som dei var,opp i gryta med skinn og det hele,etter noen minutter hadde alt blitt til en grøt som jeg helte opp i en dørslag og rørte rundt med slikkepotten

jeg satt no med den søteste eplemosen som vi koste oss med i går kveld,tilbehør var litt kremfløte blandet i vaniljekesam :)) vi spiste ikke hele denne skålen så noe skal i fryseboksen til senere kos og noe kan vi nyte på brødskiva 🙂 så budet i dag må være att ingen kasten bløte epler med skrukkeskinn på :))det blir nemlig deilig eplemost .

Nå skal jeg lage et par små kranser tenkte eg :)) ønsker dere en koselig dag

11 kommentarer

Siste innlegg