min julebukett

 I dag var jeg oppe tidlig som vanlig,hadde planlagt å gå til sentrum for å kjøpe vaskepulver nå som jeg har vaskemaskin :))jeg gjorde meg klar men da blåste det opp og ble et felandes vær ute,jeg vurderte en stund på å droppe hele turen,men kom på att jeg tok med regnbukse nå når vi var på Leira :))ergo hadde jeg ingen unskyldning for å ikke komme meg ut.

Det ble en fin tur for været stilnet idet jeg kom ut:)vel nede i sentrum gjorde jeg forskjellige småærend,det e no rart med det i en heim på sparebluss :))jeg måtte iallefall ha kleshengere til finklea våre.

Så kom eg på den nye vasen min

vel er den flott men det er ikke stas med en tom vase,så etter litt leting og tenking fikk jeg en enkel og fin julebukett :))


Kvite nelliker,noen røde bær og en grein med kvite snøbær

ekte er no det finaste men siden jeg reagerer på skarpe blomsterdufter inne i huset har jeg gått for kunstige da slipper jeg å tetne i nesen og jeg synes buketten ble fin også.

Det kom en ny kraftig byge ute så jeg gjorde meg fort ferdig og tok første buss opp igjen.

Tror dere jeg kjøpte vaskepulver da ?neida det gikk glatt i glemmeboka,fløte til riskrem skulle jeg også ha hmmmmmm noe sier meg att hukommelsen ikke er som den skal være .

Ja ja,jeg får finne frem papir og blyant og skrive huskeliste :)) nå skal jeg strikke ferdig en julegave iallefall så dere får ha en fin dag folkens

16 kommentarer
    1. Nydelig bukett, og eg såg neimen ikkje att det ikkje var ekte blomster.
      Måtte smile litt eg og. Det med å ikkje kjøpe det ein egentlig skal ha, men kome heimmed mye anna. Har opplevd å kome heim med eit par bæreposer enda eg berre skulle ha egg. Og egga dei var ikkje i posene hihi. Bestmed huskelapp ja.Men ikkje glem å ta den med da. Kos deg med strikketøyet ditt du.

    2. hehehe, godt at det ikke er bare jeg som er glemsk.
      Rart med denne allergien, jeg tåler svibler, nelliker og det meste, men bare ikke julestjerner, og de er duftløse.. men kommer det julestjerne i hus nyser jeg, og får mye vondt i hodet og øya renner.
      Sprek du som er ute i været. Her kan vi ikke gå ut bare glassis..Ha en fin dag 🙂

    3. Trodde det var ekte blomster jeg..men den gjorde seg i en pen vase da. Er godt og lese at det er flere som ikke alltid kommer hjem med det en skulle. Ja tankene er vel på en annen plass innimellom.-) Her er det ruskevær igjen,regn og vind og faktisk 10 varme ute. Lite som tyder på at det er snart jul. Men glad så lenge det er bart ute jeg. Ha en fortsatt fin dag Connie:-))

    4. Hobbystua: ja så fine som dei kunstige blomstrane er nå for tiden går det godt å kjøpe det,litt koster disse men da varer dei i flere år om en vil :))
      Riskrem fristet meg i kveld så nå har jeg vært ute på en kveldstur og handlet det jeg glemte i dag morges hi hi,så nå skal jeg piske krem og i morgen kan jeg ta resten av klesvasken :))

    5. Godt å høyre at folk som er yngre enn meg gløymer. Eg gløymde at eg hadde gardiner i rennande skyllevatn i badekaret i dag. Då eg kom på det, rann vatnet over i badekaret og det hadde det gjort ei heil stund. Skrekk og gru, litt av eit arbeid å tørke opp.

    6. Grete: ja lapper husker jeg å ta med hi hi,no ble det en ny spasertur i kveld,ikke til sentrum men kolonialen nedom sykehuset så jeg fikk det jeg hadde glemt :))
      Ja jeg ble godt fornøgd med buketten,pyntet godt opp i min nye vase

    7. Hehe, handleliste er supert i disse dager (ellers også)…. Du er en sprek type som tar på deg regndress, og gå til sentrum. Men det er jo deilig når man først har kommet ut;) Med meg blir det visst ikke hverken det ene eller andre om dagen.
      Flott bukett, du trengte ikke si de var kunstige, det er det ingen som ser, tror jeg;) Jeg merker det dukker opp noen sånne behov om dagen, mye flott og fristende pynt, men trenger jeg det? Nei, har masse fra før, men allid kjekt med noe nytt;)

    8. Livsrom: ja jeg tok med regnbukse i helga når vi var på leira,da har jeg ingen unskyldning for å ikke komme meg ut :)) plantasjen og skeidar har stort utvalg i kunstigt,men da må en ta buss så jeg kjøpte det som var tilgjengelig i sentrum :))nellikane er troværdige,resten er pynt hi hi,men det er helt ok.
      Gikk uansett 2 turer i går så da fikk jeg skaffet det jeg manglet,greit sånn i volda

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg